عضو شورای شهر کرج :

"بام بیجی" می‌تواند تبدیل به منطقه گردشگری شود/ دولت "کاخ مروارید" را تحویل شهرداری کرج دهد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۱:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۳۴۳۸
بام بیجی می‌تواند تبدیل به منطقه گردشگری شود/ دولت کاخ مروارید را تحویل شهرداری کرج دهد
عضو شورای شهر کرج با اشاره به تلاش های مدیریت شهری در تبدیل کرج به یک مقصد گردشگری گفت: بام بیجی می‌تواند به بزرگ‌ترین منطقه گردشگری استان البرز و تهران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عباس زارع اظهار کرد: شورای پنجم در حوزه گردشگری بر برگزاری جشنواره لاله‌ها و همچنین جشنواره گل‌وگیاه تاکید داشت. واین رویدادهای مهم سال اول و دوم برگزار ولی با شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

وی به اهمیت بازسازی کاخ مروارید اشاره کرد وگفت: این بنای تاریخی می‌تواند حوزه گردشگری کرج را متحول کند .در این راستا شهرداری کرج موفق شد عرصه سبز کاخ مروارید را تحویل بگیرد و در این خصوص سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام دهد.

عضو شورای شهر کرج از دولت درخواست کرد که ساختمان کاخ نیز در اختیار شهرداری قرار گیرد و گفت: اگر کاخ زمان تحویل عرصه سبز در اختیار شهرداری قرار می‌گرفت تاکنون مرمت و بازسازی آن انجام و تبدیل به مقصد گردشگری می‌شد.

زارع در ادامه به پروژه پارک «ایران کوچک» اشاره کرد و گفت: بازتاب بهره‌برداری از این پروژه مهم در فضای مجازی قابل توجه بوده است.

وی به افتتاح پارک محیط بان اشاره کرد که قابلیت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد و گفت: و گفت: فاز نخست این پروژه روز گذشته بهره‌برداری شد، ومعتقدم این پارک قابلیت توسعه را دارد.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری به حاشیه رودخانه کرج و محله «خلج آباد» اشاره کرد و گفت: ساماندهی حاشیه رودخانه کرج در قالب پروژه تعریف و مراحل مطالعاتی آن نیز انجام شده است. عملیات اجرایی این پروژه که از آن به عنوان منطقه سبز گردشگری و تفرجی یاد می‌شود از زیر پل‌های قدیمی آغاز شده و تکمیل می شود.

عضو شورای شهر کرج به دیگر پروژه‌های حوزه گردشگری شهر کرج اشاره کرد و گفت: پروژه باغستان در حوزه گردشگری نقش بسزایی دارد. یکی دیگر از پروژه‌های گردشگری در ارتفاعات «بیجی» تعریف شده که در حال حاضر متوقف است زیرا بزرگراه سردار سلیمانی از پایین دست آن عبور می‌کند.

زارع با اشاره به اهمیت این پروژه در ارتفاعات کرج، گفت: در گذشته جاده هفت کیلومتری در آنجا احداث شده، مقرر است هفت خوان رستم یا هفت مرتبه عشق در این پروژه تعریف شود. طبق طرح ارائه شده این جاده به هفت قسمت تقسیم و در هر قسمت یک پروژه فرهنگی - خدماتی تعریف می‌شود. در بام بیجی می‌توان بزرگ‌ترین منطقه گردشگری استان البرز و تهران را احداث کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز