با حضور استاندار البرز:

سیستم رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در البرز رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۲:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۳۴۹۲
سیستم رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در البرز رونمایی شد
با حضور نماینده عالی دولت در استان البرز سیستم رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی و نظارت بر روند تغییر کاربری های غیر مجاز رونمایی و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این مراسم که صبح امروز یکشنبه برگزار شد استاندار البرز این اقدام را تحول بزرگی در راستای حفاظت و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی استان دانست.

عزیزالله شهبازی ادامه داد: البرز به دلایل متعددی دارای اراضی ارزشمندی است که همواره در معرض تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز قرار دارد.

وی در ادامه گفت: طی سال های اخیر تغییرات بسیاری در بافت باغشهری این استان رخ داده که البته در 2 سال گذشته بنده به دلیل حساسیت هایی که در جهت حفظ این اراضی ارزشمند برای مردم داشتم، اجازه هیچ گونه تغییر کاربری غیرمجاز را ندادم و با بسیج مجموعه مسئولان مربوطه با این پدیده به شدت مقابله کردم.

وی افزود: بار اولی که این طرح توسط تیم تحقیقاتی جوان البرزی توضیح داده شد استقبال کردم و جهت عملیاتی شدن آن اعلام حمایت و آمادگی کردم.

استاندار البرز گفت: باید از نیروی تفکر جوانان نخبه، بیشتر بهره برداری کنیم چراکه در دنیای امروز علم، تحقیقات و فناوری پیشتاز است و ضرورت دارد که ما در این جریان همراه شویم و با اعتماد به جوانان، مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی افزود: در این راستا دستگاه محترم قضا در استان نیز استقبال کرده و برای بهره برداری از این سامانه با جهاد کشاورزی همراه می شود و همچنین شهرداری ها نیز می توانند روند نظارت و بازرسی ساخت و سازهای غیرمجاز را تسریع کنند.

شهبازی گفت: با استفاده از این سیستم نیروی انسانی کمتری دخیل خواهند بود و سیر رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز با سرعت بالاتری مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: امید است این سامانه هوشمند بزودی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد تا هر چه زودتر مانع رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری های غیرمجاز باشیم.

لازم به ذکر است سیستم رصد و پایش هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی  به پیشنهاد رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز، حمایت و تامین اعتبار از سوی استاندار البرز و توسط جوانان نخبه شرکت دانش بنیان کشت یار  ساخته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز