مدیرکل زندان‌های یزد:

۸۶ مددجو از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۷:۳۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۱
۸۶ مددجو از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند
مدیرکل زندان‌ها ،اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: تاکنون برای ۴۱۶ مددجو حکم استفاده از پابند الکترونیکی در استان صادر شد که از این تعداد ۸۶ نفر از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "حسین سبزواری" مدیرکل زندان‌ها ،اقدامات تامینی و تربیتی یزد با اعلام استفاده 86 مددجو از پابند الکترونیکی، اظهار کرد: استان یزد دارای مرکز مراقبت الکترونیک از مددجویان زندانی است و  استفاده از پابند برای برخی از افراد زندانی مزایای بسیاری دارد.

وی با اشاره به تاثیر استفاده از پابند در کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: این شیوه موقعیتی مناسب برای زندانیانی که از این امتیاز استفاده می‌کنند فراهم می‌سازد تا برای رسیدگی هرچه بیشتر به همسر و فرزندان خود اقدام کنند.

این مسوول تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های قضایی مددجویان و همچنین رایزنی با مقامات قضایی تاکنون برای  این تعداد مددجویان استان حکم استفاده از پابند صادر شده است و  این تعداد از پابند استفاده می‌کنند که تحت نظارت این مرکز هستند.

سبزواری اظهار کرد: امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده با مراجع قضایی امکان استفاده از پابند الکترونیکی برای مددجویان بیشتری فراهم شود.

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد و ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخدر است.

نظر شما