برنامه‌ گرایی رویکرد اصلی کاندیداها در انتخابات شورا

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۱:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۵۸۶۷
برنامه‌ گرایی  رویکرد اصلی   کاندیداها  در انتخابات شورا
فقط نگاه کردن به تصاویر و پوسترهای کاندیداها یا صرفاً نگاه کردن به جایگاه طایفه‌ای آنها، کفایت موضوع را براساس فرهنگ سیاسی مدرن نمی‌کند.

خبرگزاری برنالرستان - گروه سیاسی : شهروندان مختلفی برای کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهرها ثبت‌نام کرده‌اند.این انتخابات در خردادماه امسال همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

شهر یک هویت چندوجهی است و دارای ابعاد مختلفی در زمینه‌ی مدیریت شهری است؛ برای مثال، موضوع حمل و نقل شهری و ترافیک از جمله موضوعات مهم شهرهای امروزی است.

برای همه ابعاد مدیریت شهری بایستی برنامه کاربردی و عملیاتی در آستین داشت؛ برنامه‌ای که متناسب با سطح درآمدها و بودجه‌ی شهرداری‌ها باشد.پس، هر کاندیدایی فارغ از اینکه گرایش سیاسی‌اش چیست، می‌ بایست در این میدان رقابت، دارای برنامه‌‌های عملیاتی باشد.از این روست که هر کاندیدایی باید تیم مشاوران تخصصی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری داشته باشد.

مدیریت شهری هم همانگونه که توضیح دادم فقط یک جنبه یا یک زمینه نیست؛ از آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه‌نشین شهرها گرفته تا عمران، شهرسازی، محیط زیست شهر، ورزش همگانی شهروندان و زیرساخت‌های تندرستی و بسیاری موضوعات دیگر، همگی ذیل مفهوم مدیریت شهری، محسوب می‌شوند.

بدین روی، فقط نگاه کردن به تصاویر و پوسترهای کاندیداها یا صرفاً نگاه کردن به جایگاه طایفه‌ای آنها، کفایت موضوع را براساس فرهنگ سیاسی مدرن نمی‌کند؛ بلکه برنامه‌خواهی از کاندیداها، رویکرد اصلی است.

به این معنی که از کاندیداها بپرسیم: برای نمونه، برنامه‌ی شما برای حمل و نقل عمومی شهر و ترافیک شهر چیست؟

برنامه‌ی شما برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها چیست؟

برنامه‌ی شما برای موضوع بازیافت زباله‌ها و محیط زیست شهر چیست؟

برنامه‌ی شما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه‌نشین شهر چیست؟

برنامه‌ی شما برای تقویت ورزش همگانی و زیرساخت‌های تندرستی در شهر چیست؟

برنامه‌ی شما در رابطه با فرهنگسراها چیست؟

برنامه‌ی شما برای رسیدگی به مطالبات زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه (با تأکید بر جمعیت زنان شهر) چیست؟

رویکرد ما به عنوان شهروندان آگاه، مسئول و پرسشگر نیز این است که فرهنگ اجتماعی و فرهنگ سیاسی مشارکت‌گرا از نوع «برنامه‌خواهی» و «برنامه‌گرایی» را به عنوان «گفتمان‌سازی عمومی»، گسترش دهیم.

یاداشت:  شهرام شرفی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز