رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خبرداد:

کشف ۹۱۲ تن کالاهای اساسی دپو شده از ۳ انبار در کرج

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۲:۵۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۶۵۳۰
کشف ۹۱۲ تن کالاهای اساسی دپو شده از ۳ انبار در کرج
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طی بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسی این سازمان و دیگر دستگاههای همکار در سه انبار واقع در شهرستان کرج مقدار 912 هزار کیلوگرم کالای اساسی مشمول، کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا  استان البرز ،رامین ربیعی اظهار کرد: موجودی این انبارها در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده اند و با توجه به آنکه کالاهای اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها الزامی است.

وی ادامه داد: در اولین انبار 160 هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و 500 کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش 18 میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز 22 هزار کیلوگرم برنج به ارزش 6 میلیارد و 600 میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم اظهار کرد: در این انبار نیز به میزان 92 هزار کیلوگرم روغن نباتی و 637 هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش 58 میلیارد ریال کشف شد.

ربیعی درباره ارزش وزنی این کالاها گفت: ارزش وزنی این کالاها 912 هزارکیلوگرم و ارزش ریالی آن 82 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد می شود.

 این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که اقلام مشمول شامل چه نظارت هایی می شود بیان کرد: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه جزو کالاهای اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت،‌ تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آنها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها اعمال می شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز در خاتمه بیان کرد: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالاهای مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز