رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج:

۶۰ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی کرج مزاحمت تلفنی است

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۹:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۶۸۸۵
۶۰ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی کرج مزاحمت تلفنی است
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: حدود ۶۰ درصد از تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ مزاحمت است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عباس وحیدی اظهار کرد: تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول سال در مقایسه با شش ماه دوم، بیشتر است و همین  افزایش آمار ماموریت‌های اعزامی نیروهای عملیاتی این سازمان تا پایان شهریور ماه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تماس با مراکز آتش نشانی کرج گرفته می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آنها مزاحمت است.

این مسئول در پاسخ به اینکه چطور نیروهای آتش نشانی تماس‌های واقعی را از مزاحمت تشخیص می دهند توضیح داد: بخشی از این مزاحمت‌ها از سوی کودکان و نوجوانی صورت می‌گیرد که به بهانه تفریح و سرگرمی با ۱۲۵ تماس می‌گیرند.

وحیدی تصریح کرد: برخی از مزاحمین چند سال است که با شماره مشخصی تماس می‌گیرند، برخی دیگر هم بعد از پاسخگویی اپراتور قطع می کنند و به طور کلی شناسایی مزاحمین کار سختی نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ خط برای تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ وجود دارد که این خطوط قابلیت پاسخگویی به ۵۰ تماس همزمان را دارد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه ارتباط تلفنی با سازمان آتش نشانی در مواقع بروز حادثه توضیح داد: شهروندان در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنند و بعد از آن با تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند و نوع حادثه اتفاق افتاده را توضیح دهند. پس از آن آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کرده و از یک محل مشخص مانند مسجد، مدرسه ، مغازه و ... در محدوده حادثه نام ببرند تا نیروهای عملیاتی محل را سریعتر پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز