فعالیت ۱۷ مرکز جوانان هلال احمر در سطح استان آذربایجان‌غربی / توزیع ۱۰۰ هزار ماسک در سال گذشته توسط این سازمان

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۷:۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۷۸۴۲
فعالیت ۱۷ مرکز جوانان هلال احمر در سطح استان آذربایجان‌غربی / توزیع ۱۰۰ هزار ماسک در سال گذشته توسط این سازمان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از فعالیت ۱۷ مرکز جوانان هلال احمر در سطح استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته هلال احمر، با اشاره به اینکه شعار امسال هلال احمر و صلیب سرخ، «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی» است گفت: هلال احمر یک سازمان مردم نهاد با خدمات داوطلبانه و افتخاری است که در این خصوص خدمات مختلفی نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته، یک هزار و ۱۰ حادثه توسط نیروهای امدادی هلال احمر پوشش داده شد که از این تعداد ۶۵۶ حادثه جاده‌ای بوده ضمن اینکه تعداد حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط نیروهای هلال احمر نسبت به سال قبل از آن ۴۴ درصد کاهش یافته ضمن اینکه آمار کل حوادث تحت پوشش هلال‌احمر کاهشی ۴۶.۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین زمان اطلاع‌رسانی در حوادث جاده‌ای ۶ دقیقه و ۳۹ ثانیه و میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای توسط جمعیت هلال احمر استان ۱۰ دقیقه و ۴۸ ثانیه ثبت شده است ضمن اینکه میانگین زمان امدادرسانی نیز یک ساعت و ۲۲ دقیقه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: در طی این مدت همچنین با اشاره به ۱۴۵ مورد خدمات حضوری نیروهای امدادی هلال احمر اظهار کرد: اجرای عملیات امداد رسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک ۴۱ مورد، امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی ۲۳ مورد، ۴۲ مورد عملیات کوهستان، ۱۰ مورد زلزله و ۱۹ مورد عملیات دریایی و ساحلی طی سال گذشته انجام شده است که از این حیث افزایش حوادث کوهستان نگران کننده است.

جعفرزاده با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۹۴ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شدند، گفت: مجموع کل حادثه‌دیدگان ۴۹۷۲ نفر، مجموع کل امدادرسانی انجام شده ۲۴۳۲ مورد بوده همچنین ۲۰۶ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تصریح کرد بر اساس آمار سامانه ثبت حوادث در سال‌ گذشته بیشترین حوادث اطلاع رسانی شده به جمعیت هلال احمر استان مربوط به شهرستان های ارومیه با ۲۵۴ مورد سلماس ۹۱ و اشنویه ۸۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به افتتاح ۴۰ خانه هلال در هفته هلال احمر گفت: پیش از این ۱۷۴ خانه هلال در مناطق روستایی استان احداث شده است.

جعفرزاده با اشاره به اقدامات معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان طی سال گذشته بیان کرد: ۱۷ مرکز امور جوانان در استان فعال هستند که طی سال گذشته عضویت ۱۱هزار و ۲۵۳ نفر در سامانه مربوطه ثبت شده است.

جعفرزاده گفت: هم‌اینک ۴ هزار و ۶۲۴ نفر امدادگر و عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب هزار و ۱۵۳  تیم در سوانح و حوادث به هم استانی‌های گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی از  توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و اهدا ۶ هزار و ۸۹۸ واحد خون توسط داوطلبان در سال گذشته و تجهیز ۲۴۰ قلم تجهیزات در بانک امانات پزشکی صورت گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز