مدیرکل راهداری لرستان در پاسخ به سوال برنا :

محور خرم آباد – پل زال شرایط خاصی دارد / سال ۹۸ بیشترین خسارت به این محور وارد شد/ جلوگیری از ریزش و رانش در این محور به سرمایه گذاری عظیمی نیازدارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۰۱:۵۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۸۴۰۸
محور خرم آباد – پل زال  شرایط خاصی  دارد  / سال ۹۸ بیشترین خسارت به این محور وارد شد/ جلوگیری از ریزش و رانش در این محور به  سرمایه گذاری عظیمی نیازدارد
عباس شرفی به خبرگزاری برنا گفت: محور خرم آباد – پل زال دارای یک شرایط خاص است که امیدواریم در آینده بتوانیم مشکلات این محور را حل کنیم .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ شرفی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان که به همت گروه واتسابی مدیران و رسانه های لرستان برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه  سطح کیفی احداث محور های لرستان را چگونه ارزیابی می کنید و آیا ریزش مداوم کوه ها و تونل هادر بسیاری از محورهای لرستان خصوصا  آزاد راه پل زال _ خرم آباد که هرساله منجربه حوادث متعدد و مسدود شدن آنها نیز می شود نشانه  کیفییت پایین احداث این محورها توسط مهندسین وپیمانکاران مربوطه نیست؟ اظهار کرد: محور موسوم به خرم آباد – پل زال  از خرم آباد تا اندیمشک کشیده شده است که بخشی از آن در خوزستان  وبخشی دیگر نیز  در لرستان  قرار دارد ولی بخشی که در لرستان وجوددارد کاملا کوهستانی است وقریب 25 دستگاه تونل در این محور احداث شده است.

 اوافزود: یکی از دلایلی که در این محور تونل  در اولویت قرار گرفته است وجود همین نگرانی ها از ریزش ها ورانش های فراوانی است که در این محور وجودداشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان با بیان اینکه  جنس خاک این مسیر مستعد رانش وریزش است، تصریح کرد:براساس بررسی هایی که انجام گرفت  در ابتدای زمان  احداث  این پروژه سعی کردند از رمپ ها،  لوپ ها ودورهای مناسبی استفاده کرده  و شیب هارا ملایم تر احداث کنند تا از رانش وریزش جلوگیری شود همچنین  به دلیل بارندگی های زیاد در این محورهمه دیوار های حایل بسیار زیادی که دراین محور احداث شده بود تخریب شدند.

شرفی با بیان اینکه سال 98 بیشترین خسارت به این محور وارد شد ،خاطر نشان کرد: جلوگیری از ریزش ها ورانش ها وازجمله از سقوط سنگ  ها در  این محور نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است  وباتوجه به اینکه این محور در دست پیمانکاربخش خصوصی است طی جلسات متعددی که با این  سرمایه گذار بخش خصوصی برگزارمی شود همه ساله  در تلاش هستیم تا از این رانش های مشکل آفرین وبروز حوادث جاده ای  برای کاربران جاده  در این محور جلوگیری کنیم .

شرفی اضافه کرد: البته عوامل سرمایه گذار بخش خصوصی  نیز در زمان برف وباران در محور ها حضور دارند وسعی می کنند از انسداد ها در این محور جلوگیری کنند هرچند در سایر محورهای استان این مشکل  وجودداشته وهمکاران ما در اداره کل رهداری استان  به صورت  24 ساعته در محورها حضورفعال دارند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای لرستان تاکید کرد: محور خرم آباد – پل زال  یک شرایط خاص دارد که امیدواریم در سنوات آینده مشکلات  این محور را حل کنیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز