گازرسانی به ۷۳ روستای آذربایجان‌غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۶:۵۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۹۳۲۶
گازرسانی به ۷۳ روستای آذربایجان‌غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال پروژه گازرسانی به ۷۳ روستا و ۲۵ واحد صنعتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،علیرضا شیخی با بیان اینکه با برخوردار شدن این ۷۳ روستا از گاز طبیعی، پنج هزار و ۷۸۲ خانوار ساکن در آنها بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: برای گازرسانی به این روستاها در مجموع ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است و طی آن حدود ۵۲۶ کیلومتر لوله‌گذاری خواهد شد.

وی پراکندگی این پروژه‌ها را شامل ۱۴ شهرستان استان اعلام کرد و افزود: روستاهای محورهای تیکان تپه در بوکان، شور بلاغ پلدشت، خورنج پیرانشهر، زره‌شوران و احمدآباد تکاب، شادلوی چالدران، بیوران و ملاشیخ سردشت، خان تختی و خانه دام سلماس، ساروجه و اقبال شاهین‌دژ، شریف آباد شوط، دانالو و یاریم قیه ماکو، محورهای ۲، سه جاده برهان و حاجی خوش مهاباد، چیلیک میاندوآب و لواشلوی نقده نیمه اول سال‌جاری از گاز برخوردار خواهند شد.

به گفته شیخی، گازرسانی به روستاهای محورهای بارو رژ، زیوه، خوشاکو، شیخلر مزاری و سنجی در ارومیه نیز شامل پروژه‌های افتتاحی نیمه نخست سال جاری هستند.

وی همچنین به بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی ۲۵ مورد از صنایع آذربایجان‌غربی طی نسجه اول امسال اشاره کرد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تاکید کرد: احتمال کم یا زیاد شدن این آمار با توجه به شرایط زمانی، مکانی و مالی اجرای پروژه‌ها نیز وجود دارد اما تلاش شرکت گاز استان بر این است تا وعده خود را به طور کامل تحقق بخشد.

نظر شما