عملیات مرمت ۲ بنای تاریخی مهاباد در دست اجراست

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۰۶۰۲
عملیات مرمت ۲ بنای تاریخی مهاباد در دست اجراست
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: عملیات مرمت و بازسازی ۲ بنای تاریخی این شهرستان با جذب سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اجراست.
به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ناصر صدفی افزود: سومین مرحله از بازسازی و مرمت حمام تاریخی "لج" واقع در ۲۱ کیلومتری مهاباد روستایی به همین نام با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ مرحله از بازسازی این بنای تاریخی شامل مرمت دیواره خارجی و جداره و همچنین پشت بام آن با نظارت مستمر کارشناسان اداره میراث فرهنگی انجام شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد بیان کرد: همچنین مرمت مسجد جامع مهاباد که جزو قدیمی‌ترین بنای تاریخی این شهرستان محسوب می‌شود نیز با تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز هم اکنون در مرحله شروع عملیات است طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

صدفی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته می‌توانند موجب جذب گردشگران و رونق اقتصادی شود، اظهار داشت: حفاظت از بناهای تاریخی در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز عملیات مرمت و بازسازی قسمتی از بنای تاریخی "کوخ کورتک" در روستای "کانی‌سفید" با ۹۰۰ میلیون ریال بازسازی شده‌ بود.

صدفی با بیان اینکه امسال نیز عملیات مرمت مرحله دیگری از این مکان درخواست شده است، گفت: استراحتگاه "کوخ کورتک" همانند سایر کاروانسراهای کشور به سبب عبور جاده ابریشم از کشورمان از ارزش و جایگاه خاصی در میان باور و عقاید مردم منطقه برخوردار بود و تکه سنگ‌های آن بازگوکننده وقایع و درس‌های آن دوران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز