یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش فرش توسط وزارت صمت در نظر گرفته شد

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۷:۴۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۱۳۷۷
یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش فرش توسط وزارت صمت در نظر گرفته شد
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که یک هزار میلیارد تومان توسط وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت برای صنعت فرش در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به تورم و مشکلات مالی موجود، دریافت این تسهیلات توسط واحدهای مختلف می‌تواند کمک به سزایی به تولیدکنندگان کند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، فرحناز رافع در جلسه کارگروه فرش استان، با اشاره به بهبود وضعیت صنعت فرش، اظهار داشت: اقدامات اساسی برای بهتر شدن وضعیت بخش فرش در کشور انجام شده و در حال رایزنی در راستای رفع مشکلات هستیم. مطمئنا اخبار خوبی از فرش در آینده خواهیم شنید.

وی خاطر نشان کرد: از تولید کننده‌هایی که در ناحیه‌های روستایی طرح قابل توجیه و دفاعی برای اشتغال‌زایی در بخش فرش داشته باشند حمایت می‌کنیم. همچنین تسهیلات کارا در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: همچنین یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ۱۸ درصدی توسط وزارت‌خانه صمت در نظر گرفته شده که با توجه به نرخ تورم و مشکلات مالی موجود در کشور دریافت این تسهیلات می‌تواند نقش به سزایی در حمایت از تولیدکنندگان داشته باشد.

رافع با اشاره به این‌که به دنبال ایجاد بیش‌ازپیش مجتمع و تولیدی‌های فرش و فرش‌بافی هستیم، افزود: بال‌وپر دادن بیش‌ازپیش به صنعت فرش می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات بیکاری جوانان را برطرف کند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود جلساتی با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با ذینفعان فرش استان برگزار شود تا مشکلات این قشر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حوزه فرش دستباف در ایران سن بالای فعالان این عرصه است، گفت: باید جوانان را برای حضور در این عرصه راغب کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های صنعت فرش کشور در حوزه نمایشگاهی، گفت: برگزاری نمایشگاه اوراسیا در تیرماه، نمایشگاه بین‌المللی فرش، نمایشگاه اکسپو جهانی، نمایشگاه فرش یک‌دل تا همدلی و همچنین نمایشگاه دموتکس هانوفر آلمان فرصت خوبی برای نمایش ظرفیت صنعت فرش منطقه و کشور است.

رافع با بیان این‌که در مرکز فرش به دنبال برطرف کردن مشکلات این صنعت هستیم، گفت: همچنین از بخش خصوصی انتظار می‌رود در کنار استانداری و سازمان صمت گوشه‌ای از مشکلات فرش منطقه را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای توجه به فعالان حوزه فرش در کشور، موضوع بیمه این افراد است و دولت مکلف شده همه این افراد را بیمه کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: حذف الزام دریافت سالانه کارت ملی مهارت برای تداوم بیمه قالی‌بافان نیز از جمله اقداماتی است که انجام شده و بسیار نیز مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال صادرات فرش دستباف ایرانی هستیم و در کنار آن، حمایت از طرح‌های فرش ایرانی، اقامه دعوا در مجامع بین المللی در راستای حفظ حقوق نقشه‌ها و بافندگان فرش ایرانی را در دستور کار داریم که پیگیری برای دریافت گواهی اصالت، تولید شناسنامه‌های فرش و علامت جمعی در همین راستا است.

نظر شما