آذربایجان‌غربی رتبه دهم خرید گندم کشور را دارد

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۶:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۱۳۷۸
آذربایجان‌غربی رتبه دهم خرید گندم کشور را دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که سطح زیرکشت گندم استان ۳۹۱ هزار هکتار است، گفت: آذربایجان‌غربی رتبه دهم خرید گندم کشور را دارد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، نادر صادقی در جلسه خرید تضمینی گندم، با اشاره به این‌که در طول دو سال گذشته ۶۴۰ هزار تن گندم توسط استان خریداری شده، اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی با ۲۹۱ هزار تن خرید در سال ۱۳۹۹ رتبه دهم را از آن خود کرد.

وی با اشاره به قیمت خرید گندم، خاطر نشان کرد: مبلغ خرید برای سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار ریال در نظر گرفته شده بود که امسال صددرصد افزایش یافته و به رقم ۵۰ هزار ریال رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کم‌ترین قیمت خرید گندم در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۶.۸۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

صادقی وظیفه کارگروه خرید تضمینی گندم را معرفی فروشندگان گندم به سازمان‌ها و ادارات مرکزی عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت گندم آذربایجان‌غربی ۳۹۱ هزار هکتار است که ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی دیمی و ۹۱ هزار هکتار دیگر را اراضی آبی شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: بیشترین میزان تولید گندم استان مربوط به شهرستان بوکان با ۲۰ درصد تولید است. همچنین تعداد ۲۰ مورد از مراکز خرید گندم استان در این شهرستان قرار دارد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: متأسفانه امسال با ۳۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۲۲ درصد کاهش نسبت به دراز مدت روبرو هستیم.

صادقی اظهار کرد: ۶۵ مرکز خرید در استان آماده خرید گندم هستند.

در این جلسه همچنین در مورد کارخانه‌ها و سیلوهای گندم، خریداران و فروشندگان، سلف‌خرها، گندمکاران، سیلوداران، نحوه خرید و فروش گندم و سایر مسائل مربوط به گندم بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز