رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج :

اِلمان "پهلوان" در کرج رونمایی می‌شود/ آغاز ساخت اِلمان‌های "پرستار" و "کاروان"

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۸:۲۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۲۵۴۴
اِلمان پهلوان در کرج رونمایی می‌شود/ آغاز ساخت اِلمان‌های پرستار و کاروان
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از رونمایی اِلمان پهلوان برگرفته از شخصیت حقیقی معرکه‌گیری به نام پهلوان یوسف که در دهه شصت مردم کرج را سرگرم می‌کرده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به برنامه ساخت و نصب اِلمان در مناطق مختلف شهر، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اِلمان‌های «مادر»، «مرحوم فاتح»، «آتش‌نشان فداکار»، «رازی»، «دهقان فداکار» و  «مهر پدری» و سردیس مرحوم زین‌العابدینی جانمایی و زینت‌بخش فضاهای شهری شده‌اند.

وی به ساخت ۱۰ اِلمان شهری موضوعی اشاره کرد و افزود: دو  اِلمان «پرستار» و «کاروان» نیز در مرحله ساخت قرار دارد و پس از تکمیل در شهر نصب خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در تشریح جزئیات اِلمان پهلوان، گفت: این اِلمان توسط استاد آذری در ابعاد فیگور طبیعی انسان و از جنس فایبرگلاس ساخته‌شده و هم‌اکنون در مرحله مدلاژ قرار دارد.

بضاعتی پور با ذکر آنکه ساخت اِلمان‌های نوستالژیک  با ماهیت فرهنگی - تاریخی می‌تواند در این هویت نقش داشته باشد، گفت: اِلمان‌های شهری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای شهر، می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به‌تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این‌گونه فضاها ایفا کنند.

گفتنی است؛ اِلمان پهلوان نیز به‌مانند اِلمان‌های دهقان فداکار، مرحوم فاتح و مهر پدری از نوع رئال و برگرفته از شخصیت حقیقی معرکه‌گیری به نام پهلوان یوسف است که در دهه شصت روبروی سینما هجرت به سرگرم کردن مردم می‌پرداخته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز