عضو اتاق بازرگانی البرز خبرداد:

تعجب خارجی‌ها از ساخت تجهیزات جدید فرودگاهی در ایران

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۸:۳۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۲
تعجب خارجی‌ها از ساخت تجهیزات جدید فرودگاهی در ایران
عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز از موفقیت یک شرکت البرزی در تولید و ساخت تجهیزات جدید فرودگاهی در کشور خبر داد و گفت: شرکت‌های خارجی از دستاوردهای تکنولوژی شرکت ایرانی در این زمینه متعجب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، امیررضا برکتین با تاکید بر اهمیت بومی سازی دانش تولید برخی تجهیزات فرودگاهی در کشور اظهار کرد : بدین منظور با استفاده از تجارب گذشته و از طرفی تبادل دانش با دیگر کشورها در قالب فعالیت های دانش بنیان ،فرآیندهای تحقیق و توسعه برای دستیابی به تجهیزات جدید فرودگاهی مشتمل بر روشنایی باند فرودگاه ، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما “پی- بی- بی” را بر مبنای یک نظام مدیریت صحیح، سیستم تضمین کیفیت و نظام نامه کنترل کیفیت اجرایی کرده ایم.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرزعنوان کرد: خوشبختانه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور، استانداردهای مورد نیاز بررسی و تحقیقاتی شده است و مسیر انبوه سازی و دریافت گواهینامه‌های لازم را طی می کند، اکنون به مرحله ای رسیده ایم که کشورهای دارای این تکنولوژی هم از این توانمندی‌ها متعجب شدند.

وی در ادامه گفت: در رابطه با بحث تجاری سازی محصولات روشنایی باند فرودگاه ، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما “پی- بی- بی” و دستیابی به قیمت مناسب برای این محصولات تولیدی توان خود را بر اساس نیاز بازار کل دنیا منطق کرده ایم که در نهایت منجر به افزایش ظرفیت تولید این محصول تا ۱۰ برابر نیاز داخلی شد.

برکتین در ادامه افزود: خط تولید داخلی محصولات روشنایی باند فرودگاه، علائم سطوح پروازی و پل تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما را به خط تولید بین المللی مبدل کرده ایم تا بتوانیم تولید این محصول را از نظر قیمت و کیفیت با نمونه های خارجی رقابت پذیر کنیم.

وی اشاره کرد: متاسفانه تا مادامی که واحدهای تولیدی ایرانی دانش فنی از محصول تولیدی خود را ارائه ندهند، شرکت‌های دولتی و خصوصی داخلی نسبت به خرید تولیدات اقدام نمی کنند، از طرفی شرکت‌های خارجی متقاضی هم منتظر می مانند تا نمونه تولیدات ایرانی ابتدا به شرکت‌های داخلی فروخته شود تا خریدار این نوع اجناس شوند و این موضوع معظل بسیار بزرگی است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز