تلف‌شدن گله گوسفندان بر اثر صاعقه

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۸:۵۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷۲
تلف‌شدن گله گوسفندان بر اثر صاعقه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: روز گذشته بر اثر رعد و برق و برخورد صاعقه، 11 راس گوسفند در روستای بان سعید علیا شهرستان کامیاران تلف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد فلاحی اظهار داشت: بر اثر اصابت رعد و برق در روستای بان سعید علیای کامیاران، تعداد 11 راس گوسفند متعلق به 2نفر از اهالی روستا تلف شد.

وی اضافه کرد: همچنین شدت وزش باد سبب سقوط درخت بر روی خودرو سواری و ریزش دیوار یک ساختمان بر روی یکدستگاه خودروی سواری دیگر و قطعی برق در برخی از نقاط شهر مریوان شد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم گفت: از امروز شنبه تا روز چهارشنبه به تناوب شاهد ناپایداری‌های جوی در سطح استان به شکل افزایش ابر، وزش باد شدید، در برخی از نقاط بارش باران به همراه رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهیم بود.

نشمیل احمدیانی افزود: بارش‌ها به شکل رگباری و پراکنده است و در نیمه شمالی و شرقی و تا حدودی نواحی مرکزی استان بیشتر رخ می‌دهد که امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در برخی از مناطق یاد شده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: بیشترین شرایط ناپایداری در بعدازظهر و اوایل شب روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می‌شود که امکان آبگرفتگی‌های موقت در برخی از مناطق استان وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به تدریج از امروز شنبه، تا آخر هفته شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور به خصوص از روز سه شنبه وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان شود.

وی اضافه کرد: از امروز تا روز سه شنبه به تدریج میانگین دمای شبانه روزی چهار تا ۶ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد که از گرمای هوای سطح منطقه کاسته می‌شود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۹۷ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۱۴ میلی‌متر، ۳۱ درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز