تولید سالیانه ۲۸۰ تن کاهو از مزارع شهرستان میاندوآب

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۰:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۵
تولید سالیانه ۲۸۰ تن کاهو از مزارع شهرستان میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : توسعه کشت محصول کاهو به عنوان کشت مضاعف، با استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به سرما با دوره رشد کوتاه، تاثیر بسزایی در تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمد زائی در بین کشاورزان منطقه دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی دیانتی در جریان بازدید از مزارع کاهوی روستای ممدل این شهرستان افزود : کاهو گیاهی یک‌ساله که یکی از سبزی‌های مهم و پرکاربرد می‌باشد و بیش از ۵ هزار سال پیش کشت می‌شد که معمولاً اوایل پاییز (در مناطق گرمسیر) و اوایل بهار (در مناطق سردسیر) کشت آن انجام می‌گیرد. کاهو بیشتر به‌عنوان یک سبزی و به‌صورت تازه خوری در سالاد مصرف می‌شود.

دیانتی خاطر نشان کرد: روستای ممدل در شهرستان میاندوآب قطب تولید کاهو بوده که امسال حدود ۲۰ هکتار از اراضی آن به محصول کاهو اختصاص یافته و به طور متوسط ۱۲ الی ۱۵ تن کاهو از هر هکتار برداشت و نزدیک ۲۸۰ تن کاهو سالیانه در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: کاهو سرشار از ویتامین های A، B، C و مواد ضروری بدن بوده و بدلیل دارا بودن سلولز، هضم غذا را آسان می کند. کاهو دارای مقادیر زیادی فسفر، آهن، سدیم، کلسیم و مواد دیگری مانند ید، منیزیم و مس نیز می باشد و این امر موجب بازار پسندی آن شده است.

دیانتی بیان کرد: با توجه به استقبال ذائقه مردم محلی امکان بسط و توسعه کشت این محصول به دلیل کم آب بر بودن، کوتاه بودن طول دوره رشد و کشت پائیزه، مورد تائید و حمایت جهاد کشاورزی است.

نظر شما