رییس کل دادگستری استان البرز :

۲۷ درصد پرونده‌های طلاق البرز سهم فردیس است

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۹:۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۸۳۰۷۱
۲۷ درصد پرونده‌های طلاق البرز سهم فردیس است
رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه شهرستان فردیس با مسائل متعددی از قبیل تراکم بالای جمعیتی، عدم سازگاری امکانات رفاهی و اداری با جمعیت ساکن، نرخ رشد بالای جمعیت، مهاجرت از سایر استان‌ها و تنوع بالای قومیتی روبه رو است گفت: 27 درصد پرونده‌های طلاق استان البرز به این شهرستان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز دوشنبه در مراسم تودیع ومعارفه رییس دادگستری شهرستان فردیس اظهار کرد: در سال 1399 نزدیک به 67 هزار پرونده قضایی در فردیس مورد رسیدگی قرار گرفته که معادل 17 درصد کل پرونده‌های استان در سال گذشته است.

 

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز اضافه کرد: خروجی آماری پرونده‌های این شهرستان نشان می‌دهد که 20 درصد جرایم سرقت، 19 درصد کلاهبرداری، 15 درصد جرایم مواد مخدر، 17 درصد دعاوی مربوط به مطالبه وجه و خسارت در استان متعلق به شهرستان فردیس است.

وی با بیان اینکه حدود 27 درصد دعاوی مربوط به طلاق در استان مربوط به فردیس است نسبت به این شرایط ابراز نگرانی کرد و گفت: لازم است در حوزه پیشگیری برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود تا شاهد کاهش وقوع طلاق و بزه‌های مختلف در شهرستان فردیس باشیم که ورود و عملیاتی کردن برنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌های مسئول با نظارت رئیس دادگستری و دادستان شهرستان می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

 فاضلی هریکندی با بیان اینکه احداث مجتمع قضایی در این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر آیت الله رئیسی به استان البرز می‌تواند بخشی از این مشکلات زیرساختی را حل کند متذکر شد: مراحل احداث این مجتمع در جریان است ولی باید برای حل اضطراری کمبودها تا زمان بهره برداری این مجتمع فکر اساسی کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رئیس دادگستری جدید فردیس یکی از مدیران جوان دادگستری استان است که در دوره مدیریت خود در اشتهارد و نظرآباد عملکرد درخشانی داشته یادآور شد: به نتیجه رساندن پرونده چند هزار میلیاردی معروف به «فلاحتی» در نظرآباد یکی از اقدامات مهم وی و دادستان این شهرستان در سال گذشته بود.

در این مراسم با قدردانی از زحمات مقصود عبدی ، یوسف رزقی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان فردیس معرفی شد.

 

نظر شما