استاندار سلیمانیه عراق همراه هیات اقتصادی وارد کردستان شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۹:۴۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۳۱۰۳
استاندار سلیمانیه عراق همراه هیات اقتصادی وارد کردستان شد
استاندار سلیمانیه همراه یک هیات اقتصادی شامگاه یکشنبه با هدف شرکت در همایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و پیگیری توافق‌نامه‌های همکاری قبلی از مرز باشماق مریوان وارد ایران شد و مورد استقبال استاندار کردستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ هەڤاڵ ابوبکر استاندار سلیمانیه به منظور نشست با استاندار کردستان در راستای پیگیری توافق‌نامه‌های همکاری قبلی، شرکت در همایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازدید از چند طرح صنعتی و گردشگری به کردستان سفر کرده است.

استاندار کردستان بعد از استقبال از استاندار سلیمانیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان همواره ارتباط مستحکم و دیرینه‌ای با اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه داشته است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه پیش از این مراودات و تفاهم‌نامه‌هایی بین ۲ استان و جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق منعقد شده است، افزود: قرار است در سفر استاندار سلیمانیه، تفاهم‌نامه‌های قبلی به ویژه در بخش بازرگانی پیگیری شود.

وی یادآور شد: بازدید از پروژه سرمایه‌گذاری مشترک، پروژه راه‌آهن همدان- سنندج، رونمایی از پیکر ایثار و مقاومت در آبیدر و شرکت در همایش مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی و اقلیم در بحث منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، از دیگر برنامه‌های سفر هیات عراقی به کردستان است.

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق نیز بر تلاش برای توسعه مراودات با استان کردستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: قرار است در این سفر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه و تفاهم‌نامه‌های مشترک قبلی مورد بررسی قرار گیرد.

هەڤاڵ ابوبکر اضافه کرد: امیدواریم ارتباطات و مراودات اقتصادی بین ۲ کشور و استان‌های کردستان و اقلیم، در زمینه‌های بازرگانی بیشتر شود، همچنانکه اکنون نیز ارتباط خوبی بین ۲ استان وجود دارد.

وی یادآور شد: با وجود شیوع کرونا، اجازه ندادیم مبادلات تجاری و اقتصادی بین اقلیم کردستان عراق و ایران تعطیل شود و تلاش می‌کنیم این رویه همچنان ادامه یافته و زندکی و کسب و کار مردم رونق بیشتری بگیرد.

هەڤاڵ ابوبکر استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی از سرمایه گذاران این کشور قرار است چندین برنامه و نشست تخصصی در سفر ۲ روز خود به استان کردستان داشته باشند.

 

نظر شما