جایزه ویژه جشنواره گلاویژ دردستان استاد دانشگاه کردستان

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۱:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۳۷۹۴
جایزه ویژه جشنواره گلاویژ دردستان استاد دانشگاه کردستان
رییس دانشگاه کردستان گفت: جایزە سالانە عبدالخالق معروف برای پژوهشگر برتر بە زبان کُردی در جشنواره بین‌المللی گلاویژ بە بختیار سجادی، دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاە کردستان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رحمت صادقی گفت: شورای عالی جشنواره بین‌المللی گلاویژ در سلیمانیه جایزه ویژه سالیانە خود را در سال ۲۰۲۱ به بختیار سجادی، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، اهدا می‌کند.

وی گفت: این جایزه که هر سال به یک پژوهشگر اهدا می‌شود، امسال به نام عبدالخالق معروف نام‌گذاری شده که در سال ۱۳۶۴ از سوی رژیم بعث عراق شهید شد.

جایزه مذکور به پاس خدمات و پژوهش‌های ارزندە سجادی به جامعه علمی و روشنفکری کردستان در بخش ویژه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی گلاویژ بە او تقدیم می‌شود.

رییس دانشگاه کردستان افزود: بختیار سجادی دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی و مدیر مسئول تنها نشریه علمی مصوب انگلیسی‌زبان کشور در حوزه ادبیات و نقد ادبی است.

وی عضو پیوسته گروه پژوهشی زبانشناسی و ادبیات کردی پژوهشکده کردستانشاسی و عامل موثر در کسب رتبه علمی «پژوهشنامه ادبیات کردی» است که تنها نشریه علمی مصوب کشور در حوزه ادبیات کردی است.

جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ» از سال ۱۹۹۶ تا کنون هر سال با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقدان ایرانی، کشور‌های مختلف جهان و اقلیم کردستان عراق در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی، برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی و خارجی، نمایشگاه کتاب و مجلات مختلف ادبی در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگی و هنری اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

در روز اختتامیه، برندگان بخش‌های مختلف رقابتی داستان، شعر و پژوهش و نیز جایزه ویژه هر دوره معرفی و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا خواهد شد.

 بیست و چهارمین فستیوال گلاویژ امسال روز‌های ۲۵-۲۷ ماه مه برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز