۹۶ زورخانه در سطح استان فعال است

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۸:۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۴۷۳۲
۹۶ زورخانه در سطح استان فعال است
دبیر هیات ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی گفت: ۹۶ باب زورخانه ورزش باستانی ثبت شده در سامانه فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، هم‌اینک در سطح این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرزاری برنا از مشهد، عباس جلیلیان روز چهارشنبه به مناسبت “هفته ترویج فرهنگ پهلوانی”اظهار کرد: دو هزار و ۳۰۰ فعال حوزه باستانی به عنوان ورزشکاران شناسنامه‌دار و ۱۸۰ مرشد در سطح خراسان رضوی زیر نظر فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی از سوی فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان دارنده رتبه برتر این رشته ورزشی در میان استانهای کشور شناخته و اعلام شده است.

دبیر هیات ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی همچنین به برنامه‌های “هفته ترویج فرهنگ پهلوانی” اشاره و بیان کرد: برنامه و جشنی فرهنگی ورزشی برای شنبه آتی هشتم خرداد ماه جاری مصادف با ۱۷ شوال که در تاریخ اسلام به عنوان “سالروز نبرد عادلانه و جوانمردانه امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق” ثبت شده، به منظور تجلیل از پیشکسوتان و مرشدان خراسانی ورزش باستانی در مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: این برنامه فرهنگی ورزشی با اخذ مجوز ستاد استانی کرونا عصر شنبه آتی با مشارکت شهرداری مشهد در فضای باز پارک ملت این کلانشهر پذیرای شهروندان علاقه‌مند به ورزش باستانی خواهد بود.

جلیلیان همچنین به محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: این شرایط باعث توقف فعالیت همه زورخانه‌ها از ۱۵ فروردین ماه امسال تاکنون شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه به بهبود وضعیت و روند کاهش شیوع ویروس کرونا، در تعطیلی زورخانه‌های خراسان رضوی تجدیدنظر صورت گرفته و حدقل مجوز فعالیتهای این ذشته ورزشی در فضای باز صادر شود.

تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۱۷ شوال سالروز نبرد عادلانه و جوانمردانه امیرالمومنین حضرت امام علی (ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق را به عنوان “روز ورزش پهلوانی” ثبت و نامگذاری کرده است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز