با حضور مسئولان استانی و ملی رقم خورد؛

افتتاح باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در کرج / تبدیل کلانشهر کرج به مقصد گردشگری

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۲۰:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۴۹۸۴
افتتاح باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در کرج / تبدیل کلانشهر کرج به مقصد گردشگری
در مراسمی باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو ایران با همکاری شهرداری کرج در پارک ملی ایران کوچک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این مراسم که عصر امروز پنجشنبه برگزار شد حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، غلامی، مقام عالی وزارت علوم، ایوبی، مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو، عامری، دبیر شورای انقلاب عالی فرهنگی، اعضای شورای شهر کرج، شهردار کرج و هنرمندان حضور داشتند.

 در این باغ فرهنگ با ساخت بناهای تاریخی و قدیمی ایرانی از استان‌های مختلف، تنوع فرهنگی ایران به نمایش گذاشته شده است.

پیش تر تفاهم نامه همکاری کمیسیون ملی یونسکو- ایران و شهرداری کرج به منظور گسترش هرچه بیشتر همکاری های فرهنگی به امضا رسیده است.

شهردار کرج در این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم با ساخت پروژه هایی از جمله پارک ایران کوچک و باغ فرهنگ کرج را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

علی کمالی زاده ضمن قدردانی از حمایت های اعضای شورای شهر برای افتتاح این باغ فرهنگی، اظهار کرد: به فرموده مقاو معظم رهبری، شهر کرج با تنوع قومیتی به عنوان ایران کوچک دارای سازگاری بین قومیت های ایران است.

وی افزود: پروژه باغ فرهنگی یونسکو بر همین اساس تعریف شده و زمینی برای تحقق این پروژه اختصاص یافت.  

این مسئول با اشاره به اینکه این باغ مانند باغ مینیاتور آثار مینیاتوری ندارد و تمامی آثار به صورت فاخر در قالب اشل ۱_۱ ساخته شده اند.

شهردار کرج با بیان اینکه خلق این پدیده کار دشواری است که هنر فاخر بدون کم و کاست در زیستگاه جدیدی ساخته شود، اضافه کرد: حتی مصالح ساخت آثار از ساختگاه آن شهر منتقل شده اند.

کمالی زاده با اشاره به اینکه کرج مقصد گردشگری نیست، گفت: در تلاشیم با توجه به قومیت های مختلف و ساخت باغ های این چنینی، این کلانشهر را به مقصدی گردشگری تبدیل کنیم.

وی در پایان از مساعدت های شورای پنجم به منظور اختصاص بودجه و در اولویت قرار دادن این بودجه، و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج جهت ساخت این اثر فاخر قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز