به همت خانه مطبوعات و با حضور مدیران رسانه های خراسان رضوی صورت گرفت؛

رونمایی از کارت "خبرنگار همیار سلامت"

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ - ۱۴:۴۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۵۲۲۸
رونمایی از کارت خبرنگار همیار سلامت
رونمایی از طرح همیار سلامت با حضور مدیران رسانه های خراسان رضوی در قالب تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نظام پزشکی مشهد و خانه مطبوعات خراسان رضوی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر عامل‌خانه مطبوعات خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم گفت: رسانه‌ها از جمله گروههای شغلی بودند که در دوران بروز و شیوع ویروس کرونا همراه با کادر درمان در صحنه حضور داشتند.

مجتبی محمودی افزود: اصحاب رسانه حتی در شرایط قرمز از جمله مشاغلی بودند که تعطیلی نداشتند و در خط مقدم میدان پیشگیری و مبارزه با ویروس کووید ۱۹ انجام وظیفه کردند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد صدور کارت "خبرنگار همیار سلامت" برای اصحاب رسانه هستیم و به دنبال پیگیری‌های انجام شده نامه‌ای به همه بیمارستانها با امضای رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ شده است که خبرنگاران با داشتن این کارت از حداکثر تخفیف های درمانی در بیمارستان‌های دولتی و کلینیک‌های درمانی مراکز دولتی برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل‌خانه مطبوعات خراسان رضوی با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد در این زمینه گفت: در این راستا علاوه بر مراکز دولتی، ۵۰ مرکز درمانی، کلینیک و پاراکلینیک و مطب‌های خصوصی در مشهد نیز از ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف خدمات برای دارندگان این کارتها لحاظ خواهند کرد.

محمودی افزود: تمام خبرنگاران می توانند از طریق خانه مطبوعات نسبت به صدور و دریافت کارت همیار سلامت خود اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به پیگیریهایی که برای واکسن کرونای خبرنگاران در خراسان رضوی انجام شده است افزود: سازمان نظام پزشکی مشهد به محض ابلاغ کشوری واکسیناسیون خبرنگاران را آغاز می کند و برای این کار اعلام آمادگی کرده‌ است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز گفت: شغل خبرنگاری جز مشاغل سخت و پر مخاطره است که در همه کشورها با سختی های خاص خود همراه است. 

دکتر علی بیرجندی‌نژاد افزود: امروز نقش رسانه و خبرنگاران در حوزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مردم در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و در شرایط کرونایی فعالیت خبرنگاران از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است. 

وی اضافه کرد: در دوران کرونایی اطلاع‌رسانی درست و انتشار اخبار از منابع موثق با محور رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت خاصی دارد که خبرنگاران در این زمینه نقش پررنگ و فعالی داشتند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی در مقابله با کرونا با توجه به تمامی تلاشهای جمعی مدیران و کادر بهداشت و درمان و رسانه اکنون از شرایط به نسبت خوب و مطلوبی نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است.

بیرجندی‌نژاد افزود: در قالب طرح خبرنگار همیار سلامت، فرانشیز خبرنگاران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و مراکز دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رایگان است و خدمات ارائه شده در برخی از مطب‌های پزشکی و کلینیک‌های خصوصی هم با تخفیف ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در سخنانی گفت: مدیریت کرونا دارای سه ضلع شامل مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان، مردم و رسانه هاست و اگر این سه در کنار هم باشند می‌توان موفق عمل کرد.

دکتر حمید رضا رحیمی افزود: در ابتدای کرونا ترس زیادی از این بیماری در بین مردم ایجاد شده بود و مردم از ترس بیماری از رفتن به بیمارستان هراس داشتند که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده رسانه‌ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند و مشکل حل شد.

وی اضافه کرد: به دنبال اطلاع رسانی‌های انجام شده و آگاهی بخشی مردم آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در موج چهارم بیماری با وجود افزایش مبتلایان نسبت به موج سوم در خراسان رضوی کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به قول‌هایی که نسبت به تزریق واکسن برای خبرنگاران داده شده است گفت: با اتمام واکسیناسیون سنین ۶۵ تا ۷۰ سال که جمعیت زیادی را شامل می‌شود تزریق واکسن به گروههای پر خطر از جمله خبرنگاران آغاز می‌شود که بازه زمانی آن نیمه دوم خردادماه خواهد بود.

مدیریت کرونا با ۲ بال پیشگیری و درمان ممکن است

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: مدیریت کرونا دارای ۲ بال پیشگیری و درمان است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه درمان تاکنون افتخارات بزرگی را در استان رقم زده است.

دکتر محمد مهدی مومنی افزود: خوشبخانه اکنون شاهد سیر نزولی کرونا در کلانشهر مشهد و خراسان رضوی هستیم که این شرایط با جان نثاری‌های مدافعان سلامت حاصل شده است و شهدای سلامت در این مسیر از جان خود گذشتند.

به گفته وی، بخش زیادی  از جان نثاری‌های این عزیزان اکنون مغفول واقع شده است و حوزه رسانه اهمیت به سزایی در آگاهی‌بخشی جامعه در این زمینه می‌تواند ایفا کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشگیری یکی از محورهای مهم مدیریت کرونا به شمار می‌رود و رسانه، عنصری کلیدی در این مسیر است و در این راستا استانداری خراسان رضوی برنامه های مختلفی از جمله برپایی منظم نشست‌های خبری ستاد استانی کرونا و جلسات  کمیته‌های اطلاع رسانی در پیشگیری از این بیماری را دنبال می‌کند.

مومنی افزود: خراسان رضوی به عنوان قطب دوم رسانه در سطح کشور مطرح است و پویاترین خانه مطبوعات کشور در این استان فعالیت دارد.

وی صدور کارت خبرنگاران همیار سلامت را ابتکار و اقدامی ارزشمند در راستای پاسداشت تلاشهای خبرنگاران دانست و اظهار امیدواری کرد که این گونه اقدامات در سایر حوزه های دیگر نیز پیاده سازی شود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: صدور کارت خبرنگار همیار سلامت در راستای تعامل بین حوزه سلامت و رسانه انجام شده است و امید که موجب سلامتی افراد جامعه به ویژه اصحاب رسانه شود. 

محسن نصرپور افزود: پیشگیری و درمان 2 محور مهم در سلامتی افراد به شمار  می‌رود اما پیشگیری همواره مقدم بر درمان بوده است و خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در پیشگیری از بیماریها به ویژه کرونا داشته‌اند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه در کنار مدافعان سلامت در مدیریت مقابله با کرونا نقش آفرینی کرده‌اند که این نقش آفرینی علاوه بر آگاهی‌بخشی شامل مدیریت استرس‌های ناشی از این بیماری هم می‌شود.

نخستین کارت خبرنگار همیار سلامت در خراسان رضوی نیز برای "مهدی عسکری" خبرنگار روزنامه شهرآرا صادر شد که تاکنون ۲ بار به بیماری کرونا مبتلا شده و پدرش را نیز بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز