مدیرکل بهزیستی استان البرز:

۹۵درصد مراکز درمانی برای معلولان مناسب سازی نشده‌اند/مانع انزوا سالمندان وافراد دارای معلولیت شویم

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۹:۳۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۵۹۶۴
۹۵درصد مراکز درمانی برای معلولان مناسب سازی نشده‌اند/مانع انزوا سالمندان وافراد دارای معلولیت شویم
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در حال حاضر بالای ۹۵ درصد کلینیک ها، مطب ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی فاقد فضای مناسب سازی است و امکان تردد افراد دارای معلولیت وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد: دانشگاهها که نماد توسعه و پیشرفت یک استان هستند اغلب فاقد امکانات مناسب سازی هستند که این امر گاهاً برای افراد دارای معلولیت تبعات جدی تری مانند ترک تحصیل به همراه داشته است و این امری نکوهیده است که در عصر مدرنیته و پست مدرن، شخصی به خاطر عدم وجود امکانات مناسب سازی نتواند به تحصیل بپردازد.

وی ادامه داد: ایستگاههای حمل و نقل و مترو، دسترسی به مکانهای فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تفریحی که به موجب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می بایست مناسب سازی نشده اند واین در حالی است که در خصوص این قانون ضمانت اجرایی وجود دارد و جرایم و مجازاتهای کافی برای مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند در نظر گرفته می شو.

این مسئول تصریح کرد: ساختمانهای عمومی و شخصی به لحاظ فاکتورهای مناسب سازی در وضعیت نامناسبی هستند و افراد دارای معلولیت و جانبازان حتی برای اجاره یک ملک برای سکونت دچار چالشهای بسیار جدّی هستند.

وی در ادامه افزود: نظر به اینکه در آینده با جامعه ای سالمند مواجه خواهیم بود عدم مناسب سازی منجر به جامعه ی سالمندی خانه نشین و مطرود از اجتماع خواهیم داشت که قادر به استفاده از فضاها و معابر عمومی نخواهند بود.

حیدری در پایان گفت: از مدیران دستگاههای اجرایی می خواهم توجه جدّی به این مسئله داشته باشند و ضمن رعایت قانون، عمل به وظایف انسانی، مسئولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی خود نیز عمل کنند و در ساختن جامعه مشارکت نمایند که امکاناتش در اختیار همگان باشد و بزرگترین اقلیّت اجتماعی جامعه شامل افراد دارای معلویت و سالمندان از امکانات اجتماعی محروم نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز