وزیر راه و شهرسازی:

سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم/پرونده مسکن مهر در این دولت بسته می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۳:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۶۱۳۱
سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم/پرونده مسکن مهر در این دولت بسته می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: از دو میلیون و 200 هزار مسکن مهر حدود 770 هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شده بود و باقی مانده آن در این دولت ساخته و تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح پروژه هشتگرد- طالقان که روز یکشنبه 9 خرداد انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از 21 سال این جاده برای مردم قابل استفاده است و این جاده مسیر را 32 کیلومتر کوتاه می‌کند و یک جاده گردشگری است.

وی افزود: یکی از مواردی که ما از بدو ورود دنبال کردیم این بود که پروژه های تاریخی و سنواتی که 20 تا 30 سال از آن گذشته را جمع کنیم که یکی از آنها راه هشتگرد به طالقان بود.

این مسئول بیان کرد: این پروژه در طول 19 سال 60 درصد پیشرفت داشت و در مدت اخیر 40 درصد پیشرفت صورت گرفته است. چند مورد دیگر در کشور است که تا پایان دولت افتتاح می‌کنیم و عملا پروژه‌ها در سطح کشور پروژه‌های جاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که از سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم چرا که از سال 97 تا امروز بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی سه برابر شد.

اسلامی افزود: ما سالی هزار کیلومتر بزرگراه ساخته‌ایم و این اقداماتی است که برای رفاه مردم بوده است. راه هم زمینه ساز توسعه است و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را گسترش می‌دهد. امیدوارم با برنامه ریزی در دولت‌های بعدی هم با این ساز و کار منسجم که برای راه‌های روستایی، درجه یک، آزادراه و راه آهن صورت گرفته اجرا و کشور بتواند بیشتر از گذشته مسیر توسعه را طی کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر هم گفت: مسکن مهر در کل کشور رو به انتها است و  30 هزار واحد در حال تکمیل است یا تکمیل شده و حدود 100 هزار واحد نیز منتظر انشعاب آب و برق است تا پرونده مسکن مهر در این دولت بسته شود.

وی افزود: از دو میلیون و 200 هزار مسکن مهر حدود 770 هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شده بود و باقی مانده آن در این دولت ساخته و تکمیل شد. افزون بر آن محوطه سازی، مسجد، مدرسه، خیابان و امکانات دیگر مثل خانه بهداشت و ... نیز در این دوره تکمیل یا احداث شد.

اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن را در این دو سال پایه‌گذاری کردیم، گفت: امروز بیش از 530 هزار واحد مسکن ملی در تمام شهرهای کشور فعال است و در استان البرز عملیات اجرایی 1448 واحد طرح اقدام ملی مسکن شروع می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز