مهار آتش سوزی جنگل‌های سردشت

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۸:۴۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۶۴۶۶
مهار آتش سوزی جنگل‌های سردشت
فرماندار سردشت گفت: آتش سوزی در جنگل های این شهرستان بعد از ۲ روز تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردم مهار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اقصی نخشی پور در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: آتش سوزی جنگل های حد فاصل مناطق " کولسه" و "زیرمیرگ " این شهرستان با تلاش و همت همه نیروهای نظامی، بسیجیان ، نیروهای امدادی و مردمی مهار و از سرایت به بخش های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: به دلیل سخت گذر بودن منطقه و دسترسی سخت به این مناطق ، خشکی علف های اراضی و وزش باد ، این آتش سوزی به سرعت گسترش یافت و به بیش از ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی سرایت کرد.

وی علت حادثه را عامل انسانی عنوان کرد و افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی و برآورد آن هستند.

فرماندار سردشت ادامه داد: آنچه که باعث سختی کار برای اطفای آتش می شد نبود تجهیزات و امکانات لازم و عدم آموزش نیروها در مقابله با چنین حوادثی بود که بایستی در این راستا اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز که به سردشت سفر کرده است گفت: کشور ما جزو کشورهای حادثه خیز است و به دلیل موقعیت های جغرافیایی، توپوگرافی و شرایط اقلیمی، ما هر ساله شاهد وقوع حوادث و بحران های مختلف طبیعی و انسان ساخت در سطح کشور، حوادث مختلفی از جمله زلزله سیل ، طوفان، سائقه، رانش زمین، سرمازدگی بهمن و نهایتا آتش سوزی مراتع و جنگل ها هستیم.

امیر عباس جعفری با بیان اینکه حادثه هیچگاه خبر نمی کند افزود: در مقابله با حوادث بایستی هر لحظه و هر ثانیه آمادگی داشت و تجهیزات و امکانات لازم را  در دسترس داشت.

وی با اشاره به وقوع زلزله قطور شهرستان خوی، اظهار کرد: خوشبختانه آنچه که این شهر را دوباره از نو ساخت همدلی ، هماهنگی ، یکپارچگی ووحدت ما بین نیروهای مدیریت بحران ، نظامی، سپاه و مردمی بود.

وی بیان کرد: در موارد بحرانی ضمن ایجاد هماهنگی بایستی با جدیت موضوع را مدیریت و آموزش های لازم را به دهیاران و شوراها در روستاها و نیروهای مردمی و حتی نیروهای بسیجی که در روستاها حضور دارند ارایه داد.

نظر شما