ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محورهای ارتباطی استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۰:۳۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۶۵۰۷
ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محورهای ارتباطی استان آذربایجان‌غربی
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از ثبت تخلفات سرعت لحظه ای در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، بهزاد برقی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با هدف هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای شاخص‌های ایمنی و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی، ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور در سطح استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۳۸ سامانه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای تعداد تخلفات به صورت لحظه ای در هر محور قابل رصد و اعلام است، اضافه کرد: این سامانه‌ها پیشتر به منظور ثبت تخلفات لحظه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر با ارتقا عملکرد آن نسبت به ثبت تخلفات مربوط به سرعت متوسط نیز اقدام و برگ جریمه از طریق مرکز پلیس راه کشور صادر می شود.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: ثبت سرعت متوسط با استفاده از فرمول ساده سرعت تقسیم بر مسافت طی شده محاسبه شده و متخلفین برابر قانون جریمه می شوند که تمامی این ابزار در راستای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای و حفظ جان و مال کاربران جاده ای به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به دیگر قابلیت‌های دوربین های ثبت تخلفات ترددهای جاده‌ای اضافه کرد: همچنین این دوربین ها قادر هستند تخلف نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را ثبت کرده و به مراکز پلیس اطلاع دهند.

برقی گفت: در یک ماه گذشته نزدیک به یک میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده که متوسط سرعت این ترددها ۸۰ کیلومتر بوده است.

نظر شما