یادداشت روز؛

هزینه‌های میلیاردی برای خدمت به مردم!

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳۲
هزینه‌های میلیاردی برای خدمت به مردم!
تنور انتخابات 1400 روز به روز داغ تر می شود و افراد بسیار زیادی در شهرهای مختلف برای تکیه زدن به کرسی شوراها وارد رقابت با یکدیگر شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، از کاسب و وکیل و ورزشکار گرفته تا پزشک و مهندس و کارمندان دولتی در حال چانه زنی و حتی بریز و بپاش برای خدمت به خلق الله هستند.

گزافه گویی و توضیحات اضافه را کنار می گذارم. چند دقیقه ای فارغ از گرانی و نگرانی بابت قطعی برق و بورس و فرهنگ سردرگم؛ کمی به آینده شهر و کشورمان فکر کنیم. فکر کنیم که سهم ما از آینده شهر و کشورمان چقدر است و انتخاب ما تا چه میزان می تواند در استمرار وضعیت کنونی یا برون رفت از آن تأثیرگزار باشد؟

همانطور که در ابتدای یادداشت اشاره کردم، چهره های زیادی برای ورود به شوراهای شهر صف کشیده اند و هریک حرف هایشان را بگونه ای کادوپیچ کرده اند که انگار می خواهند تا خود بهشت ما را همراهی کنند.

 اگر بخواهیم مانند ادوار قبلی عمل کنیم باید ببینیم چه اشخاص یا گروهی حرف های قلمبه سلمبه تر می زند و چه پدرخوانده ای از آن ها حمایت می کند. مرور عملکردهای چندسال اخیر نشان می دهد که قطعا با چنین انتخاب هایی چیزی فراتر از وضعیت کنونی نصیب مان نمی شود و اسم فامیل بازی، باندبازی، کاغذبازی و خیلی بازی های دیگر همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد مطالبات بر زمین مانده در چندسال اخیر تأثیر زیادی بر سطح فکر و انتخاب مردم گذاشته باشد و خوشبختانه امروز نه تنها دیگر حنای برخی اشخاص بین ملت رنگی ندارد بلکه این شاخص ها هستند که به متر و معیاری برای جلب توجه مردم تبدیل شده اند.

وقتی صحبت از شاخص می کنیم یعنی دوران لیست های پرهزینه و زیر چتر این و آن قرار گرفتن به سر آمده. یعنی وعده های افرادی که در موقعیت های مختلف آزمون خودشان راه به خوبی پس نداده اند و سال ها بر مسند مدیریت تکیه زده بودند دیگر جذاب نیست.

همه ما می دانیم که با تفکرات پوسیده و بریز و بپاش نمی شود حرف از رشد و توسعه زد. اشخاصی که سال ها مسئولیت داشته اند و با عملکرد خودشان امروز را رقم زده اند چگونه می توانند دم از تحول بزنند یا اشخاصی که برای ورود به یک لیست خاص هزینه میلیاردی می کنند چطور می توانند دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند؟

کسی که در خانه لاکچری زندگی می کند و خود و خانواده اش سوار بر خودروی لوکس می شود چگونه می تواند مطالبات ساکنان جنوب شهر را درک کند. بدون شک اگر قرار بر درک بود امروز با این همه تضاد و بی عدالتی در شهر مواجه نبودیم.

یادمان نرود که امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تفکر هستیم. در برهه حساس کنونی هم می توانیم با عدم حضور در انتخابات یا رای دادن به لیست های پر سروصدا راه را برای ادامه جولان مدیران لاکچری هموار کنیم و هم از طرفی می توانیم با انتخاب عاقلانه و اعتماد به نیروی جوان، پرانرژی و متخصص دست پدرخوانده ها را کوتاه کنیم و شهرمان را به شهرزندگی و نشاط تبدیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز