مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان؛

 با هدف ارتقاء وزن اجتماعی مهارت مسابقه تلویزیونی مهارت محور در شبکه کردستان تولید می شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۱:۴۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۶۶۳۲
 با هدف ارتقاء وزن اجتماعی مهارت مسابقه تلویزیونی مهارت محور در شبکه کردستان تولید می شود
جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه تلویزیونی مهارت محور که در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه امروزی و لزوم ایجاد فرهنگ مهارت و مهارت آموزی و تبدیل مهارت به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ضبط مسابقه تلویزیونی مهارت محور توسط سیمای مرکز کردستان و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان خبر داد . 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه تلویزیونی مهارت محور که در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه امروزی و لزوم ایجاد فرهنگ مهارت و مهارت آموزی و تبدیل مهارت به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ضبط مسابقه تلویزیونی مهارت محور توسط سیمای مرکز کردستان و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان خبر داد .

جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به شاخص های صلاحیت شغلی بیان داشت : دانش ، مهارت و رفتار سازمانی شاخص های عمده در تعریف صلاحیت شغلی می باشد که در این بین مهارت از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است .

وی مهارت را زیربنای توسعه اقتصادی کشور خواند و افزود : مهارت و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان یکی از ابزار کلیدی در توسعه کشور می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار زمینه را برای دستیابی افراد جامعه به زندگی بهتر و در نتیجه جامعه ای سالم و پویا هموار سازد .

عبدالمللکی اظهار داشت : یکی از گونه های متنوع متنوع در تولید برنامه های تلویزیونی مسابقات تلویزیونی است که از مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان افراد جامعه برخوردار است که می تواند نقش مهم و موثری را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد گفتمان مهارت در بین افراد جامعه ایفاء نموده و به مهارت به عنوان یک فرهنگ غنی عمق ببخشد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تولید برنامه های تلویزیونی متناسب با استعدادها ، توانمندی ها و جنبه های بوم شناختی استان را از جمله اولویت های کاری این مرکز ذکر کرد و گفت : با توجه به جمعیت بالای جوان استان و ظرفیت بالقوه استان در زمینه های مختلف مهارتی این برنامه می تواند علاوه شناخت استعدادها و توانمندی های استان ، زمینه شکوفایی استعدادها و معرفی نخبگان مهارتی استان به کشور را ایجاد و گامی بلند را در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی را بردارد .

در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مجدانه صدا و سیمای مرکز کردستان از مقوله مهارت و ترویج مهارت به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه گفت : زدودن فقر مهارتی در جوانان کردستانی تنها با فرهنگ سازی میسر است که در این بین صدا و سیما به عنوان یک رسانه قدرتمند و مقبول در میان آحاد جامعه می تواند نقش کلیدی را ایفاء کند .

احمدی با اشاره به فعالیت های این اداره کل در سطح استان بیان داشت : وجود 16 مرکز چارت دار دولتی و بیش از 140 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان و علاوه بر آن تیم های سیار مختلف در بخش روستایی ، زندان ها ، پادگان ها ، مراکز جوار دانشگاه ، مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی فرصتی مناسب جهت بهره مندی آحاد جامعه از آموزش های مهارتی است که خروج مهارت از غربت و شناسایی این توانمندی ها به جامعه به ویژه جوانان استان می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال مولد و پایدار و پیوند دانشگاه با بازار کار باشد .

در پایان تولید مسابقه تلویزیونی مهارت محور با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان مورد تایید دو طرف واقع و مقدمات شروع ضبط برنامه بحث و بررسی شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز