پوشش ۹۶ درصدی واکسیناسیون سرخک در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۰۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۷۰۱۵
پوشش ۹۶ درصدی واکسیناسیون سرخک در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون سرخک در مناطق این دانشگاه، ۹۶ درصد و رضایت بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی افزود: سرخک یک بیماری ویروسی است که علائمی مانند تب و راش پوستی دارد. بیمار با این علائم به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از مشکوک شدن او به سرخک، فرد آزمایش داده و نتیجه آزمایش ابتلاء فرد به سرخک را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته دو مورد سرخک مثبت در دو کودک ساکن مشهد مشاهده شده است که آن‌ها ایرانی نبوده و تبعه افغانستان بودند افزود: پس از مشاهده این دو مورد مثبت سرخک تمامی افرادی که با این دو کودک در ارتباط بودند و همچنین کادر درمانی بیمارستان نیز مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از افرادی که واکسن سرخک برای آنان لازم بود، واکسن را دریافت نمودند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با  بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:  همچنین کودکان ایرانی که با این دو کودک تبعه افغان در ارتباط بودند نیز مورد بررسی قرار گرفته و در آزمایش آنان مشخص شد که از نظر سرخک منفی هستند. هیچ مورد مثبت سرخک در افراد مشهدی و ایرانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است.

دکترصادقی با اشاره به اینکه، سرخک مشاهده شده در مشهد به عبارت دیگر سرخک وارده بوده است، بیان کرد: در دیگر مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد مبتلا و یا مشکوک به سرخک مشاهده نشده است،

وی خاطرنشان کرد: سطح پوشش واکسیناسیون در کشور ایران خوب است، اما دلیلی ندارد که سطح پوشش واکسیناسیون در کشورهای مجاور و همسایه ما نیز به همین صورت باشد.  ۳۳۰ هزار اتباع افغانی که در مشهد زندگی می‌کنند که تحت پوشش واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و همه ساله بررسی می‌شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با  بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، در خصوص شایعات فضای مجازی و عدم استفاده از واکسن، تاکید کرد: در بعضی از موارد برخی از افراد با عقاید و قصد نامعلوم، به نوعی تمایل به زدن واکسن ندارند.

وی با اشاره به اینکه، برخی از افراد تمامی واکسن‌ها را تزریق نمی‌کنند، گفت: در سال‌های اخیر تعداد افرادی که تمایلی به واکسیناسیون خود و کودکان‌شان ندارند، افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیز برخی از افراد نسبت به واکسن کرونا جبهه‌گیری می‌کنند.

دکتر صادقی در خصوص پیشگیری از بیماری سرخک، اظهار کرد: اگر کسی راش پوستی همراه با تب در خود مشاهده کرد، باید به پزشک مراجعه کند و باتوجه به علائم بالینی دیگر، پزشک تشخیص می‌دهد که آیا او مشکوک به سرخک است یا خیر. اگر فرد مشکوک به سرخک باشد، از او  آزمایش گرفته می‌شود تا تشخیص نهایی داده شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز