مدیرعامل گاز شرکت کردستان؛

عملیات گازرسانی به ۱۶ روستا و ۲۰ واحد صنعتی در شهرستان دیواندره فعال است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۰:۳۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۷۰۸۸
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در روز دوشنبه مورخ دهم خردادماه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی در مورد وضعیت گازرسانی شهرستان دیواندره گفت : در حال حاضر در این شهرستان عملیات گازرسانی به 16 روستا و 20 واحد صنعتی و یک مجتمع تفریحی فعال است که پیش بینی می گردد این تعداد پروژه در مناسبت های هفته دولت و دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ فعله گری در مورد توسعه گازرسانی بخش روستایی شهرستان دیواندره چنین گفت : این شهرستان دارای 172 روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای 159 روستا فراهم است که تا کنون به 141 روستا گازسانی صورت گرفته و عملیات گازرسانی در 16 روستا در حال اجراء است و مراحل انتخاب پیمانکار برای 3روستا در حال اتمام است  .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد وضعیت جغرافیایی منطقه بیان داشت :  شهرستان  دیواندره که از طرفی رشته کوه‌های هوازو و از طرفی دیگر کوه های مرتفع گروس بیجار  و از سوی دیگر کوه های  چهل چشمه ، سارال و تیله کو آن را احاطه کرده‌اند واز نظر موقعیت جغرافیایی و آب وهوایی شهری با آب و هوای کوهستانی می‌باشد که دارای زمستانهایی سرد و تابستانی ملایم و معتدل و در فصل بهار بارانی می‌باشد.

وی افزود : شرایط توپوگرافی و ویژه شهر و روستاهای بخش مرکزی و زرینه شهرستان دیواندره  که کوهستان های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب های تند است و زمین مسیر عبور لوله های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله های  گاز را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جاهای دیگر ایران مشاهده می شود. 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه های فعال شهرستان دیواندره اظهار داشت : پروژه های فعال شهرستان سنندج در 5 مجتمع اصلی در حال فعالیت است که می توان به گازرسانی به مجتمع روستایی عزیزآباد شامل 5 روستا و 11 واحد صنعتی ، مجتمع روستایی گل قلعه شامل 4 روستا و 5 واحد صنعتی ، مجتمع روستایی تبریز خاتون شامل 3 روستا و 4 واحد صنعتی ، مجتمع روستایی علی آباد دول رش شامل 3 روستا  ، مجتمع روستایی برده سفید شامل 3 روستا و مجتمع تفریحی سپهر تابناک غرب اشاره کرد.

فعله گری یادآور شد : برای اتمام این طرح ها نیاز است 130 هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته و پیش بینی شده است 638 مورد علمک نصب گردد .

فعله گری در مورد پروژه مجتمع روستایی عزیزآباد چنین گفت : گازرسانی این مجتمع روستای شامل 3 روستای عزیزآباد ، خاله بازه و وزمان   است که لوله گذاری به طول 21 هزار و 500متر پیش بینی شده است که تاکنون 7 هزار متر از آن اجراء گردیده است و پیش بینی می گردد 51 مورد انشعاب نصب گردد هرینه اجرای این پروژه حدود 20 میلیارد ریال می باشد. 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان هزینه اجرای پروژه های شهرستان دیواندره را فقط در بخش اجرایی 120 میلیارد ذکر کرد که با احتساب هزینه های تحصیل اراضی ، خرید لوله و اتصالات ، ایستگاه ها و سایر هزینه ها به بالاتر از 300 میلیارد ریال می رسد. 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان دیواندره گفت : در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 94 درصد می باشد که با گازدار شدن روستاهای در دست اجراء ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به بیش از 97 درصد افزایش می یابد.

 

نظر شما