جدیدترین خبرهای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۱:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۷۱۰۷
جدیدترین خبرهای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای راه‌اندازی جامعه حرفه‌ای شامل مجتمع‌ها،رستوران‌ها و واحدهای بین‌راهی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ آرمان وطن دوست روز دوشنبه 10 خرداد ماه 1400 در جلسه‌ای با نمایندگان واحدهای بین راهی استان گفت: جامعه حرفه ای که بتواند خواسته ها و رفع مشکلات تاسیسات گردشگری بین راهی را پیگیر باشد همواره یکی از برنامه‌های این معاونت بوده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این جامعه اگر در سالهای قبل راه اندازی شده بود می توانست بهتر و بیشتر در زمینه های مختلف با این اداره کل همکاری داشته باشد.

او افزود: هم اکنون در سطح استان بیش از 130 واحد انواع مجمتع خدمات رفاهی، رستوران و واحدهای منفرد وجود دارد که ساماندهی و پیگیری خواسته این بخش از صنعت گردشگری با راه اندازی جامعه حرفه ای، تسریع خواهد شد.

وطن دوست همکاری و تعامل جامعه حرفه‌ای بین‌راهی استان با ارگانها و نهادهای ذی‌ربط را مهم ارزیابی کرد و گفت: در جلسه‌ای تخصصی‌تر و رای‌گیری صدور مجوز برای جامعه حرفه ای واحدهای بین‌راهی استان پس از طی مراحل قانونی و اداری صادر خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر مدیران رستورانها و واحدهای بین راهی خداداد مولودی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنندج، محمد علی ابراهیمی مسئول نظارت بر تاسیسات گردشگری استان و تنی چند از کارشناسان این حوزه نیز حضور داشتند.

 

۵ اثر شاخص شهرستان بیجار مرمت و احیاء می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از پیگیری و رفع مشکلات بناهای تاریخی در شهرستان بیجار به منظور مرمت و احیای این آثار خبر داد.

امینیان ضمن اشاره به این مطلب که تیمچه حاج شهباز بیجار یکی از بناهای فاخر استان است، عنوان کرد:«از ظرفیت‌های این بنا برای جذب گردشگری می‌توان بهره‌مند شد که لازم است تبلیغات لازم برای آن انجام شود.»

معاون میراث‌فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه دو راه تاریخی و باستانی در شهرستان بیجار عبور می‌کند، افزود:این راه‌ها باعث شکل‌گیری فرهنگ غنی در این منطقه شده است و با توجه به وجود آثار تاریخی مهم و طبیعت بکر، با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم در آینده این شهرستان را به یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگری استان تبدیل کنیم.

نظر شما