وزیر صنعت،معدن وتجارت:

ایران در تولید سیمان خودکفا شده است/رشد ۸ درصدی صنعت کشور در ایام کرونا

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۳:۴۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۷۲۶۸
ایران در تولید سیمان خودکفا شده است/رشد ۸ درصدی صنعت کشور در ایام کرونا
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تحریم سبب خودکفایی بسیاری از بخش های صنعت سیمان و پتروشیمی شد، گفت: امروز شاهد خودکفایی کشور در تولید سیمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز سه شنبه در مراسم افتتاح بزرگترین خط تولید سیمان کشوردر شهرستان نظرآباد اظهار کرد: خوشبختانه صنعت سیمان ایران علی رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده سیمان تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه های سیمان امکانات ساخت  درداخل را دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه جات رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد گفت: علیرغم شیوع کروناو چالشهای ناشی از آن در سطح دنیا رشد صنعتی ایران خوب ومطلوب بوده است و بسیار امیدواریم این رشد امسال بهتر شود.

وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته  در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود.

رزم حسینی در پایان با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاهها در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای تولید داخلی محسوب می شود.

 

نظر شما