طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در ارومیه:

استفاده از بازیکنان دورگه برای رقابت با کشورهای مدعی بسکتبال / رایزنی با باشگاه‌های پرطرفدار برای تیم‌داری در بسکتبال

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۴:۴۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۹۳۷۹
استفاده از بازیکنان دورگه برای رقابت با کشورهای مدعی بسکتبال / رایزنی با باشگاه‌های پرطرفدار برای تیم‌داری در بسکتبال
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: کشورهای مختلفی برای ارتقای بسکتبال خود و رسیدن به عنوان روی به استفاده از بازیکنان دورگه آورده اند که ما نیز هم اکنون از دو بازیکن دورگه بهره میبریم.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال که برای حضور در مجمع انتخاباتی هیات استان به ارومیه سفر کرده است گفت: برای حضور در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی به ارومیه سفر کردم که اسماعیل نوری با اکثریت آرا برای چهار سال به ریاست هیات برگزیده شد.

وی افزود: اعضای مجمع درخواست‌ها و نظراتی داشتند که مشارکت قابل قبولی در مجمع شاهد بودیم و امیدواریم شاهد ارتقای دوباره بسکتبال آذربایجان‌غربی با توجه به برنامه‌های رئیس جدید هیات و مشارکت همه خانواده بسکتبال باشیم.

وی ادامه داد: کسب سهمیه المپیک در بسکتبال ۳×۳ و حضور در جمع ۸ تیم راه یافته به مسابقات که یکی از اهداف فدراسیون بسکتبال در چهار سال گذشته بود، برایکشور افتخار است ضمن اینکه تیم بانوان نیز در مسابقات انتخابی شرکت کرد و علی‌رغم سابقه کم آنها نتایج قابل قبولی کسب شد گرچه متاسفانه نتوانستیم سهمیه صعود به المپیک را کسب کنیم

طباطبایی گفت: در بخش ۵×۵ نیز لیگ بسکتبال با حضور پرتعداد در لیگ برتر، دسته یک و دو شاهد رقابت‌های با کیفیتی بودیم و برای فصل جدید نیز تیم‌ها در حال جذب بازیکن هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: با توجه به حضور تعداد تیم‌ها، لیگ دسته یک و دو بصورت منطقه‌ای و در هفت گروه برگزار و اگر لیگ برتر نیز شاهد تیم‌های بیشتر باشیم امکان برگزاری بصورت منطقه‌ای وجود دارد

وی اضافه کرد: برای رقابت با کشورهای دیگر ما نیز از بازیکنان دورگه بهره می‌بریم که هم‌اکنون دورگه‌های تیم ملی آرون گرامی پور که ایرانی-انگلیسی و متولد ایران و مایک رستم‌پور که ایرانی-آمریکاییست و پویان جلال‌پور بازیکن ایرانی-آلمانی که به تازگی اضافه و در حال تست و موافقت کادرفنی هستیم.

طباطبایی گفت: باید برای پیشرفت و کسب موفقیت خود را با شرایط روز تطبیق دهیم که استفاده از بازیکنان دورگه از این جمله است.

طباطبایی گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کرونا تنها در شش ماه نخست سال گذشته ما را دچار چالش کرد که البته مسابقات زیر ۱۵ سال مهارت‌های فردی نیز در آن مقطع برگزار شد با این حال در شش ماهه دوم سال گذشته شرایط عادی و مسابقات مختلف کشوری نیز برگزار شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و تیم‌های پرتعدادی نیز در لیگ دسته یک و دو حضور یافته‌اند.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های با ظرفیت مناسب است با این حال متاسفانه در طی چند سال گذشته حضور فعالی در مسابقات مختلف نداشتند و برای این مورد نیز انتقاداتی را به رئیس قبلی اعلام کردند، با انتخاب رئیس جدید و اینکه تعداد حضور در هر استان در لیگ‌های مختلف و رقابت‌های کشوری ملاک مهم فدراسیون است، امیدواریم آذربایجان‌غربی شاهد رشد و بازگشت این استان به شرایط مطلوب است

وی خاطرنشان کرد: با باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، پیکان و سایپا برای حضور در بسکتبال رایزنی کرده‌ایم و امیدواریم به وقوع بپیوندند.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین گفت: شهریورماه امسال ایران میزبان مسابقات نوجوانان آسیاست و یکی از اهداف فدراسیون برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان در شهرها و استان‌های مختلف است.

طباطبایی در خاتمه گفت: توجه ویژه ای به توسعه بانوان داریم.

نظر شما