استاندار البرز:

رتبه دوم فروش محصولات دانش بنیان کشور را داریم / مطرح‌ترین واحدهای تولیدی کشور در البرز مستقر است

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۹۸۳۳
رتبه دوم فروش محصولات دانش بنیان کشور را داریم / مطرح‌ترین واحدهای تولیدی کشور در البرز مستقر است
نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه مطرح ترین واحدهای تولیدی کشور در البرز مستقر هستند گفت: طی تفاهم نامه همکاری که با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد، تولید مودم بومی در کشور با استفاده از دانش های روز در کرج آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی صبح امروز سه شنبه در مراسم راه اندازی خط تولید مودم در مجموعه باغ عقیق با اشاره به دستاوردهای البرز در حوزه اقتصادی و بویژه صادرات، اظهار کرد: سال گذشته صادرات البرز از مرز یک میلیارد دلار گذشت و این امر در شرایط فعلی یک توفیق بزرگ محسوب می شود.

وی ادامه داد: البرز در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان و همچنین علم و فناوری پیشتاز بوده و بزرگترین واحدهای دانش بنیان و استارت آپ ها در این استان فعالیت دارند بر این اساس با توجه به ظرفیت های موجود درصدد هستیم تا پایان دولت نسبت به راه اندازی کارخانه فناوری استان اقدام کنیم.

شهبازی گفت: البرز قطب تولید و تامین دارو، مواد غذایی و لوازم یدکی کشور و در اکنون نیز تحقیقات و تولید واکسن های مطرح کشور در این استان صورت می گیرد که در این راستا برکت، پاستور و رازی پیشتاز هستند.

وی با اشاره به راه اندازی خط تولید مودم در این مجموعه، افزود: طی تفاهم نامه همکاری که با رییس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد، اکنون تولید مودم بومی کشور با استفاده از دانش های تک در باغ موقوفه عقیق آغاز شده است.

استاندار البرز به رویکرد بسیار خوب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تعاملات ویژه رییس محترم این سازمان در جهت رشد تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، نیازمند عزم جدی و هم افزایی و هم پوشانی بین دستگاه ها و سازمان ها است و استان البرز برای این هدف مهم متحد و منسجم اقدام و همراهی می کند.

وی اضافه کرد: این تولید مهم، حاصل اقدامی مشارکتی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و دستگاه های مرتبط است که نیاز کشور را در خصوص مودم تامین کرده و بزودی کشور را در این رابطه از واردات بی نیاز می کند.

شهبازی گفت: همچنین امروز کلنگ ایجاد سوله های جدید جهت تولیدات دانش بنیان به زمین زده شد و البرز بستری مساعد برای فروش تولیدات دانش بنیان دارد و در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی افزود: در خصوص تولید مودم این برنامه وجود دارد که پس از تامین نیاز داخل، برای صادرات نیز برنامه ریزی شود.

 

نظر شما