مدیر کل کمیته امداد لرستان :

سال قبل ۲ هزار جهیزیه بین نوعروسان استان توزیع شد / کمک به امر ازدواج جوانان یکی از اهداف کمیته امداد است

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۳:۳۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۱۷۸۱
سال قبل ۲ هزار جهیزیه بین  نوعروسان استان توزیع  شد / کمک به امر ازدواج جوانان یکی از اهداف کمیته امداد است
جلال شیخ پور گفت: سال قبل ۲ هزار جهیزیه به نوعروسان تقدیم شده و امسال خوشبختانه افزایش سرانه جهیزیه به سه برابر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ شیخ پور روز شنبه در رزمایش اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان و ۱۰۰۰ دستگاه کولر بین مددجویان مناطق محروم و روستایی  ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر،‌ اظهار دکرد: یکی از اهدافی که کمیته امداد دنبال می‌کند کمک به امر ازدواج چه در بخش نوعروسان و تقبل جهیزیه، چه در بخش فرزندان ذکور خانواده به‌عنوان پرداخت هدایا است.

 او با بیان اینکه هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، گاز، ماشین لباس‌شویی، تلویزیون و جاروبرقی است ،افزود: ارزش هر سری جهیزیه بالغ بر ۱۵ میلیون تومان می‌باشد، که در مجموع ارزش ۴۰۰ سری جهیزیه به ۶ میلیارد تومان رسیده است.

شیخ پور با اشاره به توزیع یک‌هزار دستگاه کولر آبی بین مناطق محروم و روستایی،تصریح کرد: ارزش ریالی این وسایل سرمایشی بیش از ۴ میلیارد تومان است.

اوگفت: هدف کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هایی است که اقتصاد وزندگی آن‌ها دچار مشکل شده است.

شیخ پوربابیان اینکه مشکلات در زمینه‌های مختلف همچون مشکلات روانی، ناهنجاری‌ها،‌اشتغال، درمان و ... بروز می‌کند، خاطر نشان کرد: باید با حمایت‌های مختلف به قطع این زنجیره فقر کمک‌ کرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به حدود ۱۳ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد،‌ عنوان کرد: باید کمک کرد که این افراد به بحث تحصیل اهتمام جدی داشته باشند و درس را رها نکنند که این چرخه همچنان ادامه پیدا کند.

او گفت: حدود ۹۰۰ دانشجوی فارغ‌التحصیل وجود دارد که علاوه بر دریافت خدمات تحصیل به بحث اشتغال آن‌ها نیز ازجمله ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌شود.

شیخ پور بابیان اینکه هدف قطع زنجیره فقر در همه زمینه‌ها با هر قومیت و نژاد است،  خاطر نشان کرد: سال قبل ۲ هزار جهیزیه به نوعروسان تقدیم شده و امسال خوشبختانه افزایش سرانه جهیزیه به سه برابر رسیده است.

او با اشاره به اعتبارات یک هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان کمیته امداد در بخش‌های مختلف درمان،‌مسکن،‌اشتغال،‌ فرهنگی و ... گفت: اشتغال در کمیته امداد منحصربه‌فرد بوده و بالغ‌بر ۸۳ درصد شغل‌ها پایدار بوده‌اند زیرا علاوه بر مهارت‌آموزی و ‌پرداخت تسهیلات، فضا برای عرضه محصولات نیز فراهم‌ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با تأکید بر اهمیت مسکن و اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی در این بخش، یادآورشد: بااینکه هزینه‌های مسکن بالا رفته اما باهم افزایی دستگاه‌های فعال در این امر،‌بنا داریم امسال ۲۵۰۰ طرح مسکن را اجرا کرده و با مجموع مرمت،‌بازسازی و تعمیر به ۳۲۰۰ مسکن برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز