بازی اکشن «نگهبان» بزودی رونمایی می شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۲:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۲۰۲۸
بازی اکشن «نگهبان» بزودی رونمایی می شود
آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۲۵ میلیون نفر در ایران روزانه مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند و این عدد مبین پرمخاطب بودن صنعت‌بازی در ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرعامل شرکت طراحان سفید در این خصوص گفت: در حالِ حاضر شرکت طراحان‌سفید چند بازی در مقیاس‌های مختلف در دست تولید دارد اما ما تصمیم داریم فعلا از یکی از بازی‌های‌مان که متعلق به رایانه‌های‌شخصی است رونمایی کنیم.

صادق جبلی با بیان اینکه «نگهبان» داستانی جنایی ماجرایی دارد، افزود: نگهبان یک بازی اکشنِ اول‌شخص است که در کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه و افغانستان اتفاق می افتد و در زمان های مختلف نیز سیر می کند به عنوان مثال از زمان قبل از حمله آمریکا به عراق شروع شده و همینطور به جلو حرکت می‌کند. این بازی به‌جای ابرقهرمان‌ها، مردم واقعی نشان می‌دهد، کسانی‌که تصمیم‌های‌شان تأثیرگذار و مهم است.

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه ما در این بازی قرار است اقتدارِ ایران را نمایش دهیم، افزود: ما با تیمِ محدودی از استودیوی بازی‌سازی خود مدتی قبل، ساخت این بازی را شروع کردیم و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که پیش‌نمایش فنی این بازی آماده است و خواهید دید که با بازی‌های روزِ دنیا رقابت می‌کند. در این پیش‌نمایش قرار است تنها توانِ فنی خود را به نمایش بگذاریم تا در کنارِ ارائه‌ی یک بازی مهیج به عنوان یک سرگرمی سالم، به مسئولان و مردم توانِ فنی‌مان را اطلاع دهیم. همچنین اینکه این بازی همچون پروژه‌های قبلی ما قابلیتِ سودآوری اقتصادی را نیز خواهد داشت و موجب رشد اقتصاد دیجیتالِ کشورمان هم خواهد شد.

صادق جبلی گفت: «نگهبان» استانداردهای روز جهانی را دارد چراکه نتیجه‌ی بیش از یک دهه فعالیت تیمی است که برای آن زحمت کشیده‌اند.

صادق جبلی با اشاره به ظرفیت‌ بالای مشهد در حوزه نیروی انسانی متخصص، بیان کرد: ما در این شهر نزدیک به سی هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل نرم‌افزار و گرافیک و حوزه‎های مرتبط داریم که با چند ماه آموزش می توانند به نیروی متخصص بازی‌سازی تبدیل شوند. بیش از ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیشتر از ۲۸۰ آموزشگاه آزاد علمی تخصصی حوزه فناوری اطلاعات نیز بخشی از ظرفیت آموزشی در مشهد هستند. همچنین اینکه نباید از خاطر ببریم که مشهد  قطب صادرات نیرو در حوزه بازی‌‎سازی است چراکه بسیاری از بازی‌سازان مطرح کشور مشهدی هستند. از طرفی مشهد به واسطه‌ی حضورِ بارگاهِ منور رضوی، دارای سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی است.

 

نظر شما