استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مطرح کرد؛

۱۰۰ هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند/ نقش‌آفرینی ۱۲۰ هزار رای اولی در انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۶:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۲۳۷۴
۱۰۰ هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند/ نقش‌آفرینی ۱۲۰ هزار رای اولی در انتخابات
استاندار خراسان رضوی گفت: «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» ارکان چهارگانه انتخابات هستند و همه دستگاه‌ها تکالیفی در این چهارچوب بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در نشست خبری که با موضوع «انتخابات» در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه، اظهار کرد: انصافا اصحاب رسانه استان، دلسوزانه و عاشقانه در جهت توسعه و پیشرفت استان همواره یار و مددکار ما بود‌ه‌اند که این جای قدردانی دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی کشور، افزود: جمعه هفته جاری مطابق با 28 خردادماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با حضور حداکثری مردم به نحو شایسته‌ای آن را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» ارکان چهارگانه انتخابات هستند و همه دستگاه‌ها تکالیفی در این چهارچوب بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت تکالیف مشخصی برای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مشخص شده و در این راستا تلاش کردیم با تدوین اطلس امنیتی استان، آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها در حوزه امنیت استان را احصاء کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه سند جامع امنیت انتخابات را تدوین کرده‌ایم، گفت: تقسیم کاری بین اعضای شورای تامین استان صورت گرفته و همچنین اجماع کاملی بین متولیان امنیت استان برقرار است. در این راستا 19 هزار نفر از نیروهای انتظامی هم مسئولیت امنیت انتخابات را در استان برعهده دارند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محدودیت‌های کرونایی فشار زیادی به مردم آورده است و طبیعتا مردم مطالباتی دارند. در این راستا تلاش کردیم با ساز و کاری که در استان ایجاد کرده‌ایم با همکاری شورای تامین، رصد و پایش صورت بگیرد و دستگاه‌های اجرایی را ملزم به پاسخگویی کنیم.

وی به آماری از میانگین حضور مردم استان در 12 دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: میزان مشارکت مردم  خراسان رضوی در دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور میانگین ۷۷.۷۵ درصد بوده در حالی که میانگین مشارکت در سطح کشور ۶۶.۹۶ درصد گزارش شده است.

معتمدیان با تاکید بر اهمیت بحث سلامت در انتخابات، گفت: 100 هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند که بخش‌های مختلف را شامل می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌هایی که در مجموعه ستاد انتخابات استان، هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت صورت گرفته؛ تلاش کردیم هماهنگی داشته باشیم و مُر قانون مد نظر قرار بگیرد.

وی همچنین از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در مشهد به صورت الکترونیکی نام برد و بیان کرد: صرفه جویی در وقت شهروندان، کاهش هزینه‌های اجرایی، کاهش خطاهای انسانی و غیره از مزایای انتخابات الکترونیکی است.

معتمدیان ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در 87 شهر استان برگزار می‌شود و 2530 نفر در این انتخابات برای کسب 465 کرسی اصلی شوراهای اسلامی شهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات شوراهای روستا گفت: مجموع ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر برای هشت هزار و ۲۷۲ کرسی شورای اسلامی روستا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین در خصوص انتخابات خبرگان رهبری گفت: در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری استان، سه نفر تایید صلاحیت شدند که رقابت بین آن‌ها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات در استان گفت: بیش از هزار شعبه را در سطح استان افزایش دادیم که یک افزایش 30 درصدی به شمار می رود. همچنین ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی در شعبات خواهند بود کار بسیار گسترده‌ای است. از طرفی هم انتخابات 28 خرداد در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای با بیش از ۱۵ هزار صندوق اخذ رای در این استان برگزار خواهد شد که از مجموع این تعداد چهار هزار و ۲۴۹ شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار است.

معتمدیان ادامه داد: همچنین حضور ناظرین بهداشتی را در این دوره شاهد خواهیم بود که در روز انتخابات در شعبات اخذ رای حضور پیدا می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی هشدار داد: تجمع انتخاباتی، گفت و گو و مناظره در مراکز سربسته نخواهیم داشت و هرگونه مراسم باید در فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

وی در خصوص جمعیت واجد شرایط حضور در انتخابات گفت: چهار میلیون و 616 هزار و 791 نفر که 8 درصد جمعیت واجد شرایط کشور است در خراسان رضوی امکان رای دهی دارند و تعداد 120 هزار و 702 نفر هم رای اولی هستند.

معتمدیان همچنین با اشاره به میزان تعرفه‌های انتخابات در استان گفت: 19 میلیون تعرفه وارد استان شده و توزیع گردیده است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آخرین وضعیت استان از لحاظ بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیک چهارم را به خوبی مدیریت و هم اکنون شرایط پایداری داریم. همچنین 11 شهر وضعیت نارنجی و 22 شهرستان ما دارای وضعیت زرد هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز