استاندار البرز:

یک میلیون و ۷۸۰ هزار البرزی واجد شرایط رای دادن هستند/ رتبه اول کشور در رشد ثبت نام داوطلبان را داشتیم

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۹:۳۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۲۳۷۹
یک میلیون و ۷۸۰ هزار البرزی واجد شرایط رای دادن هستند/ رتبه اول کشور در رشد ثبت نام داوطلبان را داشتیم
استاندار البرز واجدین شرایط رای دادن در این استان را یک میلیون و 780 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در البرز وظیفه اجرا و نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی شامگاه یکشنبه با حضور در برنامه شبانگاهی شبکه استانی البرز با بیان اینکه تمامی تدابیر لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور در البرز اندیشیده شده، اظهار کرد: در البرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار و یک نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸۷ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و ۵۹۱ هزار و ۸۶۵ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان البرز ۴ هزار و ۶۶ نفر داوطلب شدند که از این تعداد هزار و ۹۱۹ نفر در شوراهای شهر و ۲هزار و ۱۴۷ در شوراهای اسلامی روستا هستند.

شهبازی گفت: در شورای اسلامی شهر هزار و ۶۳۱ نفر معادل ۸۵ درصد مرد و ۲۸۸ نفر معادل ۱۵ درصد زن داوطلب شدند و در روستاها نیز هزار و ۹۳۳ نفر معادل ۹۰ درصد مرد و ۲۱۴ نفر معادل ۱۰ درصد زنان شرکت کردند.

وی افزود: در کل استان از مجموع ۴۰۶۶ داوطلب ثبت نام انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر و روستا تعداد ۳۵۶۴ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۵۰۲ نفر معادل ۱۲ درصد زن هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: در این میان ۶۹۰ نفر از داوطلبان سابقه عضویت در شوراهای ادوار متفاوت رو را دارند  و ۳۳۷۶ نفر  فاقد سابقه حضور در شوراها هستند .

شهبازی گفت: از مجموع 912 کرسی اصلی شورای اسلامی شهری و روستایی  114 کرسی متعلق به 18 شهر و 798 کرسی متعلق به 250 روستا است.

وی با اشاره به اینکه البرز رتبه اول کشور در رشد ثبت نام داوطلبان را دارد، افزود: داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در البرز در دور گذشته ۱۷۱۳ نفر بوده که در این دوره به ۱۹۱۹ نفر رسیده که رشدی بالغ بر 12.5 درصد مشاهده می شود.

شهبازی با بیان اینکه در این دوره دو از روستاهای البرز شامل محمود آباد و پلنگ آباد به شهر تبدیل شده اند، گفت: با توجه به این موضوع البرز از استانهایی هست که هم در شورای شهر و هم در شورای روستا رشد ثبت نام داوطلبان را داشته است.

وی افزود: در استان البرز 1363 شعبه  اخذ رأی پیش بینی شده که ۱۳۱۴ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه نیز سیار است.

استاندار البرز عنوان کرد: امسال تعداد شعب اخذ رای به دلیل رفاه حال مردم و تسریع در رای گیری بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا این دوره برای اولین بار انتخابات از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و ده ساعت به طول می انجامد و با توجه به اختیارات وزیر محترم کشور در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

شهبازی افزود: با توجه جمعیت بالای کلانشهرها و پیگیری هایی که در این حوزه صورت گرفته در ۵۳۱ شعبه اخذ رای در کلانشهر کرج، انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

وی گفت: بمنظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، روند اخذ رای گیری با نظارت عوامل بهداشت و درمان در فضای باز صورت می گیرد.

 

نظر شما