دستگیری سارقان حرفه‌ای در قروه

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۰:۳۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۲۴۳۴
دستگیری سارقان حرفه‌ای در قروه
فرمانده انتظامی شهرستان قروه از دستگیری سارقان حرفه‌ای با اعتراف به سرقت‌های فراوان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ میثم گوهری‌آرانی  اظهار داشت: با اعلام گزارش‌هایی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت اماکن خصوصی، محتویات و قطعات داخل خودرو موضوع در قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت پلیس این شهرستان مطرح و تیمی از ماموران بررسی پرونده را شروع کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مراحل تحقیقات میدانی و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، سرنخ‌هایی از یک سارقه سابقه‌دار به دست آمد و سرانجام ماموران کلانتری۱۲ موفق شدند این فرد را شناسایی و در عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی قروه خاطرنشان کرد: این سارق حرفه‌ای در بازجویی‌های پلیس با مشاهده شواهد و مستندات قانونی پلیس، در نهایت به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی و محتویات و قطعات داخل خودرو اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی و پس از صدرور قرار قانونی، روانه زندان شد.

گوهری‌آرانی با اعلام  هشدار به شهروندان  به منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌های مختلف افزود: ضرورت دارد اماکن خود را به تجهیزات بازدارنده و ایمنی تجهیز کنند و درحفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند. همچنین هنگام خروج از منزل تنها به قفل نمودن درخروجی اکتفا نکرده، کلیه درب‌های داخلی ساختمان را قفل کنند.

وی در ادامه از دستگیری ۶ سارق دیگر در طرح امنیت محله‌محور با ۲۴ فقره سرقت در قروه خبر داد و افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به جزئیات این خبر افزود: ماموران انتظامی با شناسایی و اقدامات پلیسی، در روزهای اخیر موفق شدند ۶ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را دستگیر کنند. همچنین متهمان در تحقیقات مقدماتی به ۲۴ فقره سرقت اماکن خصوصی، سیم برق و ... اعتراف کردند.

وی در ادامه با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی اظهار داشت: طرح امنیت محله‌محور با هدف برقراری امنیت پایدار در مناطق جرم‌خیز و با همکاری خوب مردم محلات با پلیس به صورت ضربتی و مستمر در طول سال اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی قروه گفت: بدون مشارکت و همراهی شهروندان، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست، ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در تولید امنیت از آنان خواست هشدارها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه در ادامه از کشف کالاهای قاچاق در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان قروه حین کنترل خودروهای عبوری به چند دستگاه خودرو مشکوک و آنها را متوقف کردند.

گوهری‌آرانی در ادامه افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و در بازرسی از این خودروها کالاهای قاچاق کشف شد و کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی قروه تصریح کرد: در این راستا ۳ نفر به عنوان متهم به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز