معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی:

تجهیزات اطفاء حریق استان آذربایجان‌غربی ارتقاء می‌یابد

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۴:۰۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۲۵۸۵
تجهیزات اطفاء حریق استان آذربایجان‌غربی ارتقاء می‌یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که فرهنگ‌سازی مهم‌ترین دلیل در کاهش آتش‌سوزی در مراتع است، گفت: انتظار می‌رود دانشگاه و آموزش‌وپرورش در راستای این مهم اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه ظهر روز دوشنبه بیست‌وچهارم خرداد ماه در جلسه اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع استان، با اشاره به ایجاد همیاران طبیعت با کمک سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به‌ویژه دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش، اظهار داشت: ایجاد این ظرفیت برای فرهنگ‌سازی و حفظ منابع طبیعی اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی در تمامی زمینه‌ها مستلزم همراهی و همدلی دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه است ازاین‌رو انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها با منابع طبیعی و آبخیزداری نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان محیط‌زیست و منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ و به آنان منتقل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار حریق سه ماهه سال ۱۴۰۰ جنگل و مرتع در استان، گفت: تاکنون ۴ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی به مساحت ۱۰۳.۱۰۵، ۱۲ مورد آتش‌سوزی در مراتع به مساحت ۱۳۸.۸۳ هکتار و ۴ مورد آتش‌سوزی در اراضی جنگلی به مساحت ۱۵.۹۹ هکتار رخ داده است.

رحمانی عنوان کرد: این در حالی است که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته یک مورد آتش‌سوزی جنگل طبیعی به مساحت ۰.۵۷ هکتار و ۵ مورد آتش‌سوزی در مراتع به مساحت ۲۱.۸ هکتار بوده است.

وی با اشاره به تجهیز نیروی انسانی به امکانات به‌روز در رابطه با آتش‌سوزی و جلوگیری از آن در مراتع و جنگل‌ها، تصریح کرد: نیازمندی‌ها توسط سازمان مربوطه احصا شود تا بتوان به کمک سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی استان تجهیزات لازم را خریداری کرد.

همچنین در این جلسه گزارش‌ها و نظرات سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی دخیل در بحث جنگل‌ها و مراتع مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز