مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) :

ما به هیچ وجه حق نداریم مردم را کورکورانه هدایت کنیم/ سیاه‌نمایی، ممنوع

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۶:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۳۷۹۱
ما به هیچ وجه حق نداریم مردم را کورکورانه هدایت کنیم/ سیاه‌نمایی، ممنوع
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: ما به هیچ وجه حق نداریم مردم را کورکورانه هدایت کنیم، حتی حق نداریم مردم را مجبور به انتخاب اصلح کنیم، چون این مدل انتخاب در آینده ضرر آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت در ویژه برنامه‌ «انتخابات و حضور حداکثری مردم» که همزمان با میلاد با سر سعادت حضرت معصومه(س) در حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) مشهد برگزار شد، به بیان ضرورت و اهمیت حضور مردم پای صندوق های رای پرداخت.

در بخش ابتدایی این نشست تعدادی از فعالان فرهنگی و سیاسی از تشکل های فرهنگی و حوزه‌های علمیه خراسان رضوی به بیان دغدغه های انتخاباتی و تاکتیک های دشمن برای کم رنگ جلوه دادن انتخابات پرداختند.

در بخش دوم این نشست نیز مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه امسال انتخابات با دهه کرامت تلاقی پیدا کرده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم خداگونه فعالیت کنیم باید تکریم افراد را فراموش نکرده و به انتخابات به عنوان جلوه ای از تکریم انسان و بشریت نگریست.

انتخابات زمینه ساز رشد بشریت

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه انتخابات زمینه ساز رشد بشریت است، اظهار کرد: طبق آیات و روایات، خالق هستی انسان ها را حر و آزاده خلق کرده و پیوسته ایشان را با انتخاب مورد امتحان قرار می دهد لذا اصل انتخابات، نوعی جلوه تکریم انسان و زمینه رشد بشریت به شمار می رود.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه حق نداریم مردم را کورکورانه هدایت کنیم، حتی حق نداریم مردم را مجبور به انتخاب اصلح کنیم، چون این مدل انتخاب در آینده ضرر آفرین خواهد بود.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: خدای متعال در قرآن کریم می فرماید « فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» به این معنا که خدای متعال به انسان فقط خوبی الهام نکرده بلکه فجور هم الهام کرد و دو راه در مقابل انسان قرار داد و به او هم تذکر داد که راه خوب کدام است ولی انتخاب را به پای خودِ انسان گذاشت.

ارتباط دائمی با مردم

نظافت با تاکید بر اینکه انتخاب نباید بر اساس هوس، جهالت و نادانی باشد، اظهار کرد: هدف جمهوری اسلامی، حکومت بر افکار مردم است و در این مسیر باید فعالان فرهنگی و مسئولان کشور پیوسته با مردم در ارتباط باشند، دغدغه ها و مشکلات آنها را ببینید و حس کنند.

وی گفت: بدترین نوع ارتباط با مردم، در زمان انتخابات صورت می گیرد، این نوع ارتباط باعث می شود یک موج ایجاد شود و به راحتی مردم را از انتخاب اصلح گمراه کند، در حالی که اگر ارتباط با مردم فقط خلاصه به زمان انتخابات نشود و پیوسته در تمام ایام سال باشد، دیگر هیچ جناح و گروهی نمی تواند در زمان انتخابات موج سواری کند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: فعالان فرهنگی باید این ضعف را بپذیرند که با مردم تداوم ارتباطاتی ندارند، بلکه فقط در همان اوج انتخابات ارتباط داریم.   

برخورد صحیح با مشکلات

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی حلقه وصل مردم با مسئولان هستند، تصریح کرد: آن دسته از فعالان فرهنگی که با مردم ارتباط دائمی دارند، خیلی خوب مشکلات را می فهمند و اتفاقا روی موج مشکلات هم سوار نمی شوند و خیلی آرام و بدون آن که رسانه ای کنند به دنبال حل آن مشکل حرکت می کنند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ابراز کرد: اگر در جامعه افرادی به مسائل محیط زیست، اقتصاد، تولید، مانع زدایی از تولید و حل مشکلات مردمی پرداختند این فعالیت‌شان انقلابی و عبادی است.

وی گفت: آمریکایی ها، اسراییلی ها و آل سعود می خواهند مردم در انتخابات حضور پر رنگ نداشته باشند و در رسانه های خود پیوسته القاء ناامیدی و بی اعتمادی می کنند، البته ما هم در این میان اشتباهاتی داشته ایم که باعث بی اعتمادی مردم شده است.

سیاه‌نمایی، ممنوع

نظافت تاکید کرد: مراقب باشیم در جریان تبلیغات و تشویق مردم برای رای دادن، در اعلام اشکالات دولتِ وقت، دچار سیاه نمایی نشویم چون سیاه نمایی باعث دلسردی مردم می شود.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) گفت: در جریان 40 سال انقلاب، اگر دستاوردی بوده در همین دولت ها صورت گرفته است، لذا در عین بیان انتقادات، از کارهای خوب دولت های قبلی هم چشم پوشی نکنیم.

وی تصریح کرد: فعالان فرهنگی در جریان تبلیغ انتخابات حتما گوش شنوا داشته باشند و اگر مشکلی هم هست قبول کنیم و همه چیز را توجیه نکنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز