نماینده ولی فقیه در لرستان :

جوانان در انتخابات صحنه‌های زیبایی از تبلیغات را به نمایش گذاشتند / وحدت ملی و سرمایه اجتماعی تضمین کننده امنیت کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۱:۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۴۷۷۸
جوانان در انتخابات صحنه‌های زیبایی از تبلیغات را به نمایش گذاشتند / وحدت ملی و سرمایه اجتماعی تضمین کننده امنیت کشور است
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: ایران اسلامی و استان ما نیازمند یک تغییر و تحول است و این امر با انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا حاصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حجت الاسلام و المسلمین  شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه امام علی (ع) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه می‌فرماید: «بهترین وسیله‌ای که می‌توان با آن وسیله به خدا نزدیک شد، ایمان به خدا، ایمان به پیامبر اسلام، جهاد در راه خدا، کلمه اخلاص و لا اله الا الله، اقامه نماز، پرداخت زکات، روزه گرفتن ماه مبارک رمضان، حج و عمره، صله ارحام، انفاق‌ های پنهانی و آشکار و کارهای نیک است، اظهار کرد: البته توسل نیز موضوعی است که هم در کتاب‌های معتبر روایی ما و هم در کتاب‌های اهل سنت آمده است، اینکه انسان بخواهد با انجام کارهایی خودش را به خدا نزدیک کند در کتب بسیاری از اهل سنت هم ذکر شده از جمله آلوسی از مفسرین نام دار اهل سنت است که ایشان می فرمایند ما مانعی که انسان ها از مقام پیامبر اسلام و از منزلت پیامبر اسلام توسل به در گاه خدا بجویند نمی بینیم حال چه پیامبر اسلام در حال حیات و چه در حال حیات نباشد و از حیات برزخی برخور دار باشد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به توسل جستن به وجود پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) ،افزود: وقتی وجود ائمه را وسیله قرار می‌دهیم و از آنها می‌خواهیم ما را کمک کنند و حاجت ما را از خدا بخواهند، نگاه استقلالی نداریم بلکه ائمه را وسیله می‌دانیم و آنچه در دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و در معارف اسلامی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هست وجود مستقل ذات باری تعالی است و الا غیر خدا همه عبد هستند بنابراین با این دیدگاه نه شرک و نه بر خلاف آیات قرآن است.

او تصریح کرد: در آیه ۶۴ سوره نساء آمده است کسانی که مرتکب گناه شده و به خود ظلم به نفس کرده اند اینان اگر از خدا و رسول خدا طلب استغفار کنند "لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا" پس بنابراین رسول گرامی اسلام (ص) می تواند برای امتش از خدا آمرزش بخواهد که در ترجمه آیه ۶۴ سوره نساء آمده که " وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِیُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا " «ما رسولی نفرستادیم مگر بر این مقصود که خلق به امر خدا اطاعت او کنند. و اگر هنگامی که آنان بر خود ستم کردند به تو رجوع می‌کردند و از کردار خود به خدا توبه نموده و تو هم برای آنها استغفار می‌کردی و از خدا آمرزش می‌خواستی، در این حال البته خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند».

اوبا اشاره به اینکه همچنین در آیه سوره ۹۷ سوره یوسف به همین مطلب اشاره دارد که برادران حضرت یوسف بعد از آنکه برخورد زشت را با حضرت یوسف داشتند در مقام عذرخواهى برآمده و متوسل به حضرت یعقوب شدند و از حضرت یعقوب تقاضای طلب آمرزش به درگاه خدا داشتند و حضرت یعقوب این تقاضا را پذیرفتند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: طلب استغفار و توسل به درگاه الهی این یک امر روشنی است که برگرفته از آیات قرآن و روایات معتبر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان  کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس آیه ۳۵ سوره مائده هم تقوای الهی را پیشه کنیم و از وسایلی که امام علی (ع) نام بردند در جهت تقرب به درگاه خدا بهره بگیریم و جهاد در راه خدا کنیم تا فلاح و رستگاری و سرانجام خیر نصیب ما بشود.

او با سفارش همگان به تقوای الهی  بیان کرد: امام علی (ع) در توصیه خود به امام حسن (ع) می‌فرمایند: که میان خود و دیگری ترازویی را قرار بده، رفتار خودت را با این ترازو سنجش و مقایسه کن، آنچه برای خودت دوست می‌داری برای دیگری هم دوست بدار، آنچه برای خود نمی‌پسندی، برای دیگری هم نپسند، ستم مکن، همانطور که دوست داری به تو ستم نکنند، نیکی کن همان طور که دوست داری به تو نیکی کنند، آنچه را درباره خودت زشت می‌پنداری درباره دیگران هم زشت بپندار، از آنچه نمی‌دانی مگو، هر چند اندک باشد، آن سخنی را که دوست نداری درباره تو بگویند آن سخن را درباره دیگران مگو.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اگر ما به این توصیه امام علی (ع) عمل کنیم در هیچ زمینه‌ای دچار آسیب نمی‌شویم، نه آسیب هایی که در بین خانواده، اجتماع و نه اختلاف و تفرقه هایی که در میان دسته ها و گروه ها وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: با رعایت تقوای الهی، ایمان و تقوا ما بتوانیم جامعه‌ای را داشته باشیم که در آن فضیلت‌ها حاکم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  با اشاره به انتخابات امروز،افزود: همه ما منتظر بودیم که امروز با شرکت در انتخابات وظیفه خود را انجام دهیم،

او ادامه داد: جای شکی نیست که اصرار بدخواهان بر عدم مشارکت حداکثری در انتخابات، برای این است که بین مردم و نظام اسلامی ایجاد فاصله کنند و سپس این فاصله را خودشان پر کنند، از این طریق به مردم و کشور آسیب بزنند و نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تفاوتی با دوره‌های قبل دارد ،گفت: مردم در دوره‌های قبلی با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که از خارج بر کشور ما تحمیل شده بود، از عملکردها رضایت نسبی داشتند و مشارکت قابل قبولی در انتخابات هم داشتند، اما در این دوره به دلایلی نارضایتی مردم از عملکرد برخی از مسئولان مشهود است.

او با بیان اینکه باید دقت کنیم این امر زمینه‌ای نشود که دشمن فاصله بین مردم و و نظام را پر کند ، خاطر نشان کرد: در ایام تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، ایران اسلامی به خصوص جوانان نمایش با شکوهی از تبلیغات و دعوت به مشارکت حداکثری داشتند و طیف وسیعی از گروه‌ها، جبهه ها، دسته ها، فرهیختگان و برجستگان حوزه و دانشگاه، روحانیت، جوانان انقلابی، گروههای جهادی، انسان های متعهد و متدین، سازمان های مردمی و دولتی و… در شهرها و محلات حضور پیدا کردند و مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند جای تشکر و قدردانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: بدخواهان مردم و اسلام می‌خواستند و می‌خواهند با بهره گیری از کاستی‌ها، مردم ما مشارکت در تبلیغات انتخاباتی نداشته باشند، اما اقشار مختلف و به خصوص جوانان صحنه‌های زیبایی از تبلیغات را به نمایش گذاشتند، اگر چه ویروس منحوس کرونا مانعی بر اجتماعات انبوه بود، به هر حال اقشار مختلف به روش‌های مختلف در عرصه‌ها حضور پیدا کردند و این شکوه و افتخار را رقم زدند.

حجت الاسلام شاهرخی  با تاکید بر اینکه امروز ۲۸ خرداد روی رأی گیری است، جا دارد که مردم شریف و انقلابی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و منتخب و منتخب یا منتخبین خود را انتخاب و رأی خود را صندوق‌های رأی بریزند،گفت: اوج تبلیغات در امروز است، تبلیغات به شکل وسیع و گسترده صورت گرفت تا ملت ما با حضورشان امروز افتخار دیگری را بی آفرینند.

او با بیان اینکه امروز ایران اسلامی و استان ما نیازمند یک تغییر و تحول است و این امر با انتخاب بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا حاصل می‌شود،یادآورشد: این تغییر و تحول با حضور در پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود، البته ما در گام دوم انقلاب اسلامی و تشکیل دولت سیزدهم همه باید مراقب باشیم که گرفتار آسیب‌های گذشته نشویم، بخش مهمی از نارضایتی مردم در سوء مدیریت‌های اقتصادی توسط صاحب منصبان بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: اینکه اقلام مورد نیاز مردم در گمرک‌ها به صورت انبوه و متراکم مجتمع بشود و مقامات بلند پایه هم دستور ترخیص بدهند، دوباره تعلل در این کار صورت گیرد، بخشی هم به استان‌ها می‌رسد در توزیع دچار مشکل باشد، غیر از سو مدیریت چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه رکود، تورم، نرخ بالای بیکاری، شکاف طبقاتی و… جامعه ما و جوانان را رنج می‌دهد، تصریح کرد: بخشی از مردم که مشکلات معیشتی دارند و از این جهت ناراحت هستند و مقام معظم رهبری هم فرمودند که حق دارند، راه غلبه و فائق آمدن بر این مشکلات مشارکت حداکثری و انتخابات پر شور است.

او با بیان اینکه با انتخاب فردی که کارآمدترین و متعهدترین باشد برای ریاست جمهوری اسلامی و انتخاب بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا که ما در نماز جمعه به صورت مکرر ملاک ها و خصوصیات را بیان نموده ام در این صورت است که عدالت، رفاه و امنیت برای همه اقشار و طبقات مختلف فراهم می‌شود،ادامه داد: کسانی که مشکل معیشتی دارند با این انتخاب و حضور حداکثری تغییر و تحول را رقم بزنند و کسانی که مشکل معیشتی ندارند با حضورشان ضریب امنیتی کشور را بالا ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جوانان، به خصوص رأی اولی‌ها که جشن تکلیف سیاسی آنها هست با شور و شوق این وظیفه مهم را انجام دهند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی به جناح خاص و باند خاصی تعلق ندارد و فراتر از جناح‌ها و جریان‌های سیاسی است و متعلق به همه مردم است عنوان ، اضافه کرد:یاست جمهوری چه کسی و شوراها چه کسانی باشند، بزرگ‌ترین برنده انتخابات ملت بزرگ و پر افتخار ایران است.

او گفت: از طرفداران رئیس جمهوری اسلامی آینده و منتخبین شورای شهر و روستا به پاس موفقیتی که پیدا می‌کنند خداوند متعال را در همه حالات شکرگزار باشند، البته این آغاز یک راه سخت و دشورا بوده که نیازمند هدایت الهی است، باید متوجه باشیم که چهار سال پیش رئیس جمهوری اسلامی کنونی و طرفداران او هم این روزها را سپری کردند، باید مرور زمان و از تاریخ گذشتگان همه درس عبرت بگیریم، طوری برنامه ریزی  و اجرا کنیم که رئیس جمهور منتخب و شوراهای اسلامی منتخب پس از دوران خدمت گذاری آنها مردم از خدمات آنها اعلام رضایت کنند، نه اینکه مردم روزشمار کنند که تاریخ اتمام کارشان کی فرا می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مراقبت کنید که عده‌ای دنبال دو قطبی سازی و چند قطبی سازی هستند، می‌خواهند قطب پیروز و قطب مغلوب درست کنند ،عنوان کرد: نتوانستند در ایام تبلیغات این تفرقه را ایجاد کنند اما به دنبال این هستند که بعد از انتخابات ایجاد چند دستگی کنند و پس از اعلام نتایج ایجاد تفرقه و اختلاف کنند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: وحدت ملی و سرمایه اجتماعی تضمین کننده امنیت کشور است، دو قطبی سازی و چند قطبی سازی و ایجاد تفرقه و اختلاف به وحدت ملی و سرمایه اجتماعی آسیب می‌زنند.

او با بیان اینکه «شنبه» فردا و روزهای آینده دوران متانت، صبر، بردباری و دانایی است، زمان رفاقت، همکاری و تعاون است، افزود: زمان بروز رفتارها و سخنان برخواسته از انسان‌های متعهد و خردمند است، پس این فصل درخشان همبستگی و مشارکت عمومی را تقویت کنیم و از هر سخن و کردار تفرقه آمیز و دلسرد کننده پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز خداوند این توفیق را حاصل کرد، در جمع مردم حضور پیدا کردیم و رأی خودمان را به صندوق رأی انداختیم گفت: آنچه که ما حضورا مشاهده کردیم، صف طولانی مردم متدین و انقلابی شهر خرم آباد بود، اخباری که از شهرهای دیگر هم گرفتیم اینچنین بود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جمعاً یک ساعت و نیم من در صف ایستادم، البته بخشی از آن به خاطر قطع شدن سیستم الکترونیکی به وجود آمده بود ، یادآورشد: البته این جای تأسف دارد، اطلاع ندارم که مسئولان از مردم به خاطر این اختلال از مردم عذرخواهی کردند یا خیر، اما من به عنوان یک خدمتگزار از همین جا از مردم استان به خاطر این اختلال عذرخواهی می‌کنم اما اتفاقات این چنینی نباید ما را از صندوق‌ها دور کند.

او گفت: سالهاست که وزارت کشور اعلام می‌کند که آماده است که انتخابات را به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار کند اما ما نقایص و کاستی‌هایی را در سطح استان و دیگر استان‌ها دیدیم، این امر را به تهران و مسئولان استانی گزارش کردیم، این مسائل بعد از انتخابات باید مورد بررسی قرار بگیرند، در عین حال ما منکران زحمات مجریان و هیئت نظارت انتخابات نیستیم از همه مجریان و اعضای هیئت نظارت انتخابات استان لرستان تشکر و قدردانی می نمایم.

حجت الاسلام شاهرخی  خاطر نشان کرد : ضمن تبریک دهه کرامت  و ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به همه مردم استان لرستان ان شا الله سخنوران و اندیشمندان پیرامون فضایل آن حضرت و نکته های محوری در زندگی آن حضرت در این هفته با مردم  سخن بگویند.

او با اشاره به ۳۱ خرداد ماه روز تاسیس سازمان تبلیغات و تبیلغ و همچنین شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید،تاکیدکرد: شهید چمران انسانی وارسته بودند که علم،عمل،معرفت،عرفان و جهاد در راه خدا را با هم جمع نمودند و فریفته زرق و برق دنیا نشد و در لبنان حضور و به کمک مردم شیعه این کشور شتافت و همچنین در قضایا مردم فلسطین نقش آفرینی نمودند و سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های متعددی را بر عهده داشتند تا در ۳۱ خرداد در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز