انتظار شهروندان از پارلمان شهری آینده؛:

شورای ششم عقب ماندگی‌های فرهنگی کرج را جبران کند

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۹:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۵۴۸۵
شورای ششم عقب ماندگی‌های فرهنگی کرج را جبران کند
مجتبی علی مردانی

کلانشهر کرج شاید از حیث توسعه برخی زیرساخت های شهری به نسبت یک دهه گذشته خود تغییرات قابل توجهی را به خود دیده باشد اما به واقع حوزه سرانه های فرهنگی این شهر سالهاست از مطالبات روزافزون مردمش جا مانده و جای تاسف آنکه در این ارتباط آن جدیت لازم برای جبران این عقب ماندگی در نزد متولیان امر دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، شهر میلیونی کرج در حالی شاهد افتتاح هفتگی پروژه های عمرانی است که سهم فرهنگ و زیرساخت های مرتبط با آن در حداقل ممکن قرار دارد و بسترهای توسعه فرهنگی شهر یعنی کتابخانه،فرهنگسرا و مراکز هنری و نمایشی درحداقل ممکن قرار دارد.

اوضاع نابسامان اقتصادی کشور عملا دولت را از توجه و رسیدگی به موضوعاتی چون توسعه سرانه های فرهنگی هنری وا داشته است.

در عین حال مدیریت شهری نیز به عنوان بازویی اثرگذار نتوانسته به نقش وجایگاه خود به خوبی عمل کند و امروز کلانشهر کرج علیرغم توسعه فیزیکی و جمعیتی خود از حیث فضاهای فرهنگی و هنری فقیرترین شهر کشور محسوب می شود.

نمونه این عدم توجه را می توان در عدم اجرا و نیمه کاره بودن چندین پروژه شاخص فرهنگی هنری شهر به عینه می توان مشاهده کرد.

جایی که ساختمان تئاتر شهر مدت ها است نیمه کاره خاک می خورد و کتابخانه مرکزی آن نیز پس از دو سال همچنان در حد یک زمین بایر باقیمانده است.

بد نیست در این ارتباط روایت یکی از متولیان فرهنگی شهر را از آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی کرج به عنوان یک پروژه فرهنگی مهم مرور کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز در این ارتباط گفت: معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج وظیفه ساخت کتابخانه مرکزی البرز را به عهده دارد و بنا بود این کتابخانه را ۲۴ ماهه تکمیل و برای تجهیز در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار دهد که این اتفاق نیفتاده است.

هادی آشتیانی با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی البرز اظهار کرد: کتابخانه مرکزی البرز تیر ماه ۹۸ در پارک ابن سینا بلوار سربازان گمنام کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این کتابخانه با هدف تقویت سرانه‌های فیزیکی کتابخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: این پروژه تا کنون حدود چهار درصد پیشرفت داشته و در مرحله تایید نهایی نقشه قرار دارد.

این مسئول تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به طور مستقیم وظیفه ساخت کتابخانه را به عهده ندارد و امور مربوط به تجهیز و تامین منابع مطالعه را انجام می‌دهد.

صحبت های سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز به خوبی گواه بی مهری ها به حوزه مهمی چون فرهنگ دارد  وقطع به یقین اگر اهمیت و جایگاه ساخت کتابخانه مرکزی استان به اندازه احداث زیرگذر و پل و بزرگراه بود امروز می بایست شاهد افتتاح این پروژه فرهنگی در یکی از شنبه های جهادی می بودیم.

قطعا به یقین یک شهر برای تبدیل شدن به محیطی مناسب و نشاط آور در کنار پل و خیابان و اتوبان به فضاهای فرهنگی چون کتابخانه و فرهنگسرا و سالن های نمایشی وهنری نیاز دارد و مدیریت شهری ششم کرج باید این عقب ماندگی تاریخی را در قالب یک نگاه ویژه جبران کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز