دستگیری ۲۷ نفر متخلف در روز انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۲:۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۵۶۳۸
دستگیری ۲۷ نفر متخلف در روز انتخابات
رییس کل دادگستری کردستان گفت: 27 نفر در تخلفات انتخاباتی روز جمعه 28 خرداد در استان دستگیر شدند که 15 نفر آنان در سنندج بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رصدهایی که صورت گرفته تخلفات گسترده نبوده است و نمایندگان دادگستری و حتی شخص بنده در مراکز رای‌گیری حاضر بودیم.

وی در رابطه با اهمیت دستگاه قضایی هم یادآور شد: ارزش هر حکومت و نظامی به این است که احقاق حق و اجرای عدالت کند که ظهور و بروز این عدالت از طریق دستگاه قضایی آن نظام است.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: اجرای عدالت در هر کشور اساس کار حیات طیبه انسان‌ها است و دستگاه قضایی یکی از سه رکن مهم نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر مشارکت نهادهای مردمی ادامه داد:‌ ۱۷۰ نهاد مردمی تا به حال اعلام تمایل و همکاری کردند و ۱۵ نشست توجیهی انجام و کارگاه‌های موضوعی تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به فعال شدن دیدبانان پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر هم به صورت گمنام در سجام فعالیت می‌کنند افزود: حدود یک هزار گزارش تاکنون واصل شده که بیش از ۶۰۰ گزارش آن به بخش‌های مربوطه ارجاع شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: دادگستری استان کردستان در بخش اقدامات و پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، حاشیه‌نشینی و نقاط حادثه خیز ورود کرده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۳۷۱ هزار پرونده به دادگستری وارد شده و بیش از ۳۷۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲ هزارو ۸۰۰ پرونده بیشتر از پرونده‌های ورودی بوده است.

رییس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه در ۲ ماه ابتدای سال گذشته حدود ۴۸ هزار پرونده به دادگستری استان وارد شد، افزود: در ۲ ماه ابتدایی امسال حدود ۶۲ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که شاهد رشد ۲۸ درصدی در پرونده‌های ورودی در این مدت هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه در دادگستری استان هیچ پرونده ثبت نشده‌ای نداریم اضافه کرد: هرساله در مقایسه با سال قبل میانگین رشد و افزایش پرونده‌های قضایی حدود ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن ۲۸۵ هزار از پرونده‌های بایگانی و راکد گفت: کار الکترونیکی کردن پرونده‌ها از پرونده‌های اول انقلاب آغاز شده و سال گذشته هم ۱۹۸ پرونده بایگانی راکد، سیستمی و الکترونیکی شد.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه ۹۲ درصد ابلاغ‌های استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود اضافه کرد:‌ ۱۵۰ سری تجهیزات ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک نصب شده و تاکنون هم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جلسه به صورت دادرسی الکترونیک با زندان انجام شده که نیاز به خروج زندانی نبوده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در حوزه زندان در پایش زندانیان رتبه سوم کشور را کسب کردیم گفت: رشد و بهبود شاخص‌های زندان‌های استان کردستان در فروردین ۱۴۰۰ در مقایسه با فروردین ۱۳۹۹ در شاخص‌های حوزه زندان استان رتبه اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در جشن گلریزان امسال شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی بودیم افزود: امسال ۲۹ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال کمک‌مردمی جمع‌آوری شد که نسبت به سال قبل ۱۲۰ افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه امسال نسبت مدت مشابه سال ۹۹ کاهش ۳۲ درصدی ورودی به  زندان را داشتیم، افزود: امسال شاهد رشد ۱۵۶ درصدی آمار اشتغال زندانیان و رشد ۴۴ درصدی عفو در ستاد عفو بودیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت و نظارت با راه‌اندازی سامانه تردد مراجعین مانع ورود افراد کار چاق کن شدیم، اضافه کرد: میزان صلح و سازش در سال ۱۳۹۸ ، حدود ۲۲ درصد بوده که در سال گذشته به ۲۶ درصد رسیده است، ضمن اینکه ۱۳۰ شورای حل اختلاف در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۹ نفر نیروی  قضایی و ۳۵ نفر نیروی اداری جذب دادگستری شدند و مجوز جذب ۶۰ نفر نیرو هم دریافت شده است.

 رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: در حوزه عمرانی هم پروژه دادسرای کامیاران افتتاح، پروژه دادسرای قروه چند روز دیگر افتتاح می‌شود، پروژه دادسرای عمومی و انقلاب سقز در حال اجرا است و طرح توسعه دادگستری دهگلان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی یکی از مشکلات موجود در دادگستری استان را کمبود امکانات به طور کلی بیان کرد و افزود: امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی و مسکن برای کارکنان استان به حد مناسب وجود ندارد.

وی افزود:۸۰ درصد قضات استان غیر بومی هستند و قاعدتا باید امکانات حداقلی برای آنها ایجاد شود چون انگیزه‌ای برای ماندگاری آنها نمی‌ماند.

رییس کل دادگستری کردستان گفت:‌سال گذشته ۴۴.۵ هکتار از اراضی متعلق به راه و شهرسازی، ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی، ۲۹ هکتار از اراضی بستر رودخانه و سه هکتار از اراضی باغی و زراعی آزادسازی شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد:‌ دادگستری کردستان به حوزه‌های فرار مالیاتی، مفاسد توزیع آرد و کود شیمیایی ورود کرده است.

وی اضافه کرد:‌ دادگستری کردستان برخورد جدی با اراذل و اوباش و برهم زنندگان آرامش می‌کند و در همین راستان با اراذل و اوباشی که موجبات مزاحمت برای جامعه در شهرهای سقز، مریوان و سنندج ایجاد کرده بودند برخورد شد.

حجت‌السالام حسینی در رابطه با ورود دادگستری استان به مشکل آب شهر سنندج اظهار داشت: در گام اول بر ممانعت از ورود پساب‌ها و فاضلاب به سد تاکید شد که تا حدود زیادی این مورد انجام شده و اکنون مهلتی برای تکمیل آن داده شده است.

وی افزود: در زمینه احراز سلامت آب، دادستانی نمونه آب از سد وحدت را برای بررسی به تهران ارسال کرد و سلامت آب تایید شده اما رنگ و بو و طعم آن باید رفع شود.

رییس کل دادگستری کردستان گفت: اجرای برنامه تحول قضایی به صورت پویا، توجه به کمیت و کیفیت رسیدگی ها، کاهش موجودی دادگستری و اتقان آرا، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با نگاه اصلاحی و تربیتی، حرکت به سمت دستگاه قضایی هوشمند و دادرسی تمام الکترونیک و تحول از رویکرد سنتی و فناورانه و ارائه خدمات قضایی غیر حضوری از جمله موارد مورد اهمیت و دارای اولویت دادگستری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز