رئیس کمیسیون ایمنی حمل و‌ نقل و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی :

تمام ترددهای باری در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان‌غربی منوط به اخذ بارنامه و کنترل‌های لازم

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۱۷:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸۹
تمام ترددهای باری در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان‌غربی منوط به اخذ بارنامه و کنترل‌های لازم
رئیس کمیسیون ایمنی حمل و‌ نقل و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در دومین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اظهار داشت : تمام تردد های باری در محورهای مواصلاتی استان باید با اخذ بارنامه و کنترل های لازم انجام شود.

 به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، دومین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان‌غربی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با شرکت اعضا در سالن شهید سردار قاسم سلیمانی استانداری آذربایجان‌غربی برگزار گردید.

 در این جلسه آیدین رحمانی ، رئیس کمیسیون ایمنی حمل و‌ نقل و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت مکلف است با برنامه ریزی زمینه ساز کاهش تصادفات در جاده ها شود، ادامه داد: مهمترین راه ارتقای سطح ایمنی در جاده ها آموزش و فرهنگ سازی تردد و رانندگی است.

 وی ادامه داد: در مقوله آموزش باید ارزیابی ها و عملکردها مورد سنجش قرار گیرد تا ارزیابی شود بطور مثال  توزیع اقلام ایمنی و آموزشی، پیام های ایمنی و ترافیکی چه بازخورد و تاثیری داشته و آیا باعث کاهش تلفات جاده ای شده است یا نیاز به آموزش بیشتر و بهتر یا آزمایش سایر روشها را دارد.

 رحمانی بر اخذ بارنامه برای تمام تناژ بار که توسط وسائل نقلیه در محور های مواصلاتی تردد میکنند و کنترل جدی اضافه بار و اضافه تناژ توسط پلیس راه تاکید کرد و افزود : باید خسارات وارده به جاده ها توسط وسائل نقلیه ای که اضافه بار و اضافه تناژ حمل میکنند جبران شود.

 فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۷۱۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت ارتقای سطح ایمنی جاده ای در سال ۱۳۹۹ هزینه شده که شامل ایمنی فیزیکی ویژه کاربران آسیب پذیر ، آموزش و ارائه تجهیزات به دانش آموزان حاشیه راهها ، آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به کاربران جاده ای ، تجهیز پلیس راهها ، طرحهای کاهش تصادفات و سایر موارد مشابه است.

فاریابی ادامه داد : در مجموع برخورد با تخلف اضافه تناژ ۱۶ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته با این حال درصد برخورد با تخلف اضافه تناژ در پاسگاههای پلیس راه محور ارومیه - تبریز  ، ارومیه - مهاباد و پیرانشهر - نقده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند کاهشی داشت که لزوم توجه و دقت بیشتری را مطالبه می کند.

نظر شما