کاشت بیش از ۵ هزار هکتار آفتابگردان و کدو آجیلی در شهرستان ارومیه

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۲:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۹۶۱۷۶
کاشت بیش از ۵ هزار هکتار آفتابگردان و کدو آجیلی در شهرستان ارومیه
معاون فنی و اجرایی شهرستان ارومیه از کاشت بیش از ۵ هزار هکتار آفتابگردان و کدو آجیلی در این شهر خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا ضیاء معاون فنی و اجرایی این شهرستان ضمن اعلام این خبر افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم آفتابگردان آجیلی از سطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار و ۲ هزار تن تخم کدو آجیلی از هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصولات در شهرستان ارومیه برداشت شود.

معاون فنی و اجرایی شهرستان ارومیه اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد سطح زیر کشت و تولید این محصولات به ترتیب در بخش های چنقرالوی پل و نازلوچای است.

ضیاء با اشاره به ارقام تولیدی آفتابگردان آجیلی در شهرستان ارومیه تصریح کرد: این ارقام اغلب از توده های بومی منطقه از جمله پسته ای، قلمی، دورسفید است و چنقرالوی پل و نازلوچای با سطح زیر کشت ۱۷۵۲ و ۱۳۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: این محصول به لحاظ ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن آن مورد توجه کشاورزان و میانگین تولید آن در شهرستان ارومیه یک تن در هکتار است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه مهمترین رقم کدو آجیلی کشت شده در شهرستان را رقم تخمه کدوی گوشتی همدان عنوان نمود و گفت: نازلو چای و چنقرالوی پل با سطح زیر کشت ۷۳۱ و ۵۵۰ بالاترین سطح کشت را در زمینه تولید این محصول به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است سال گذشته ۲۹۰۰ تن آفتابگردان از سطح ۲۸۶۹ هکتار و ۲۰۹۸ تن کدو آجیلی از سطح ۱۷۵۰ هکتار در شهرستان ارومیه برداشت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز