پایان اختلاف چندین ساله دوطایفه در خرم آباد با وساطت پلیس

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۳:۴۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۶۴۸۲
پایان اختلاف چندین ساله  دوطایفه در خرم آباد با وساطت پلیس
فرمانده انتظامی خرم آباد ازپایان اختلافات و درگیری های چندین ساله بین دو طایفه با وساطت پلیس و ریش سفیدان در این شهرستان خبر داد .

‍به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛سرهنگ "عباس دولتشاهی" اظهار کرد: در پی اختلافات خانوادگی منجر به درگیری های دسته جمعی  چند ساله بین دو طایفه در این شهرستان و تشکیل پرونده های قضائی متعدد،  لذا حسب وظیفه و بر اساس آمیزه های دینی ما که صلح، بخشش و رضایت از مسائلی است که در اسلام مورد تاکید جدی قرار گرفته است این موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

اوافزود: به جهت جلوگیری از هرگونه تنش و نزاع های بعدی،  اقدام به تشکیل تیمی متشکل از معاونان و رئیس کلانتری ۱۸ به سرپرستی جانشین شهرستان به منظور  رایزنی  و حل و فصل اختلافات شدیم که پس از برگزاری چند جلسه و همچنین دعوت از بزرگان و ریش سفیدان ، معتمدان و متنفذین و روحایت معزز  ضمن دعوت طرفین به خویشتن داری  به این اختلاف کهنه با وساطتت همه بزرگان پایان داده شد. 

این مقام انتظامی بیان کرد: معتمدان و ریش سفیدان سفیران صلح و سازش در بین مردم هستند و پلیس برای پیشگیری از جرائم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است. 

دولتشاهی ادامه داد: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همدلی با یکدیگر حفظ کنند. 

فرمانده انتظامی خرم آباد تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه مردم ، و اصحاب رسانه بتوانیم  گام های بیشتری  در راستای فرهنگ سازی و  ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش برداریم  و  توصیه موکد پلیس به عنوان خدمتگزار به همه مردم ، مسئولان و متنفذین و ریش سفیدان این است که  دربحث اختلافات و کدورت ها  و مواردی این چنین ، ورود پیدا کنند و سنت ها ی دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز