جاده جایگزین سقز - مریوان زیر بار ترافیک رفت

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۷۱۱۰
جاده جایگزین سقز - مریوان زیر بار ترافیک رفت
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز گفت: جاده جایگزین سقز - مریوان به طول سه کیلومتر در راستای تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه سقز از امروز سه‌شنبه زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی محمدیان  اظهار داشت: در راستای تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه، جاده جایگزین سقز به سمت مریوان به طول سه کیلومتر و با هزینه‌ای بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک رفت.

وی با بیان اینکه جاده قبلی مسیر سقز - مریوان در مسیر باند پروازی فرودگاه بود، افزود: تردد در جاده جایگزین از امروز آغاز شده است و مسیر قبلی برای تکمیل و راه اندازی فرودگاه قرار می گیرد.

محمدیان به آخرین وضعیت فرودگاه سقز نیز اشاره کرد و گفت: خدمات چهارگانه (آب، برق، گاز و تلفن) تحویل شرکت فرودگاه‌ها شده است و پیمانکار باید در روند عملیات خود تسریع کنند.

وی اضافه کرد: با قطع دسترسی جاده قدیمی، پیمانکار می‌تواند آسفالت باند را تکمیل کند، همچنین پایانه فرودگاه و دیوارکشی محوطه، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و نیز پیمانکار محوطه‌سازی و باقیمانده ابنیه نیز امروز تعیین تکلیف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز تاکید کرد: همه پیمانکاران با جدیت و همچنین پیگیری های مداوم استانداری و فرمانداری ویژه سقز، نوید بهره برداری از فرودگاه سقز را می دهد.

فرودگاه سقز در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و پیمانکاران زیادی برای اتمام این طرح فعالیت می کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز