نماینده ولی فقیه در لرستان :

برگزاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد/ اجرای عدالت همچنان با اقتدار و پرقدرت ادامه پیدا کند

۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۲۳:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۸۰۹۴
برگزاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان  بیشتر مورد توجه قرار گیرد/ اجرای عدالت  همچنان با اقتدار و پرقدرت ادامه پیدا کند
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: شهدای هفتم تیر ماه به یک معنا سند مظلومیت جمهوری اسلامی بودند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حجت الاسلام و المسلمین  شاهرخی در خطبه های این هفته جمعه خرم آباد ،اظهار کرد: مومنین باید در حق یکدیگر برادری کنند، حقوق برادری ایجاد صلح، ثبات، آرامش و اصلاح است، در آیات یاد شده تاکید شده که اگر دو طایفه از مومنان با هم نزاع و جنگ کردند شما بین آنها ایجاد اصلاح کنید، اگر معلوم شد یکی از آنها بر دیگری ستم می کند با آن طایفه ستم کار نزاع کنید تا به حکم اجبار تسلیم امر خدا شود.

 نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ریش سفیدان و معتمدین ورود پیدا کنند و شخصی که به دنبال ستم است را تسلیم امر خداوند کنند، افزود: بین دو طایفه با عدل برخورد شود زیرا که خداوند عدالت گستران را دوست می دارد، مومنان برادر یکدیگر هستند پس حقوقی را بر عهده یکدیگر دارند که باید رعایت شوند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در لرستان باید از نزاع ها و درگیری ها پیشگیری شود و یکی از راههای این امر معرفت افزایی، کار فرهنگی، اطلاع رسانی و ... است امام صادق (ع) می فرماید: مومنین و مسلمان هفت حق بر یکدیگر دارند، اول: آنچه برای خودت دوست داری برای دیگری هم دوست بدار و آنچه برای خود نمی پسندی برای برادر مسلمان خود هم نپسند، دوم: از به خشم آوردن او دوری کن، به دنبال خرسندی او باش و فرمانش را اطاعت کن سوم: او را با مال، زبان، دست و پا یاری کن، چهارم: چشم، آئینه و راهنمای برادر مسلمانت باش، پنجم: وقتی گرسنه است سیر نشوی، وقتی تشنه است سیراب نشوی، وقتی برهنه است نپوشی، ششم: اگر خدمتگزار داری و او ندارد، خدمتگذارت را بفرست تا به او خدمت کند و در موقعیت سخت اقتصادی و ... کمک کن، هفتم: سوگند او را محقق ساز و دعوت او را بپذیر، در هنگام بیماری به عیادتش برو ، به مهمانی او برو، در انجام نیازش شتاب کن.

او ادامه داد: جامعه اسلامی ما باید به سمت تقوای فردی و اجتماعی حرکت کند، در این صورت مورد رحمت بی کران الهی واقع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی  با بیان اینکه تقوا موجب نزول برکات الهی بر افراد و اشخاص و رهایی از گرفتاری‌های دنیوی می‌شود ،خاطرنشان کرد: تکرار فراوان واژه تقوا در قرآن و روایات نشان دهنده جایگاه والا، برجسته و ممتاز این امر الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  یادآورشد: تقوا درجات مختلفی دارد، ملاک برتری انسان‌ها تقوا قرار داده شده است، دوری از گناهان، شبهات، امور حلال غیر ضروری، اشتغال قلب به ذکر و یاد خدا، مواردی است که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به یک تیر ماه روز اصناف ضمن تبریک این روز ، خاطر نشان کرد: اصناف در مقابله با شیوع ویروس کرونا همراهی کردند و برای حفظ سلامت مردم به مقررات ستاد ملی و استانی کرونا عمل کردند.

اوبا اشاره به پنج تیرماه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر،گفت: برگزاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، پیشگیری لازم بوده و بر درمان مقدم است، ایجاد اشتغال، فراهم آوردن مسکن و ازدواج، احداث مکان‌های فرهنگی و ورزشی، مراکز مشاوره و اطلاع رسانی می‌تواند در پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر تأثیر مهمی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: احداث کمپ‌های بازپروری و ایجاد اشتغال برای مبتلایان به مواد مخدر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، البته اعمال قانون مقتدرانه با تصویب لوایح برخورد با فروشندگان مهم مواد مخدر می‌تواند در این رابطه جنبه بازدارندگی داشته باشد.

حجت الاسلام شاهرخی  با اشاره به شش تیرماه و روز ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی ،عنوان کرد: خداوند را شاکریم که این ذخیره الهی را برای ما محفوظ نگه داشت، ما در این مسیر ۴۰ سال از انقلاب اسلامی شهدای بزرگی را تروریست‌ها بر ما تحمیل کردند، عالمان، مجتهدان، افراد بزرگ، فرهیختگان، برجستگان و… را از ملت ما گرفتند، کسی مانند شهید آیت الله مطهری، شهدای محراب، رجایی، باهنر و…، از جمله آنها بوده است.

او  بیان کرد: گرچه از این جهت به ما آسیب وارد شد اما خداوند هر چه در وجود آن شهدا بود، عصاره همه آنها را و بلکه به صورت مضاعف در وجود مقام معظم رهبری قرار داد و این ذخیره الهی را برای ما حفظ کرد و مشاهده می‌کنیم که این نعمت الهی چگونه در هدایت جامعه اسلامی و مسلمانان در جهان اسلام نقش آفرینی می‌کند و ما به وجود ایشان نیازمندیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به هفت تیرماه، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران این شهید بزرگوار که در فاجعه هفت تیر به درجه رفیع شهادت نائل شدند ،افزود: گرچه این یک حادثه بزرگ بود و برای همه به جهاتی ناگوار بود، اما خداوند در ازای مظلومیت این شهدای عزیز، الطاف خود را به گونه‌ای بر ملت ما نازل کرد و سبب شد منافقین کور دل چهره زشت و پلیدشان در سطح منطقه، کشور ما و در سطح جهان آشکار و نمایان شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شهدای هفتم تیر ماه به یک معنا سند مظلومیت جمهوری اسلامی اسلامی بودند ،یادآورشد: کسانی که این فاجعه بزرگ را به وجود آوردند و این شهدای عزیز را از ما گرفتند الان در دامن کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند قرار گرفته‌اند و مورد حمایت آنها واقع شده‌اند.

او با بیان اینکه حادثه هفتم تیر که  جمعی خدمتگزار را از ملت ایران گرفت سبب شد کشور ما به اقتدار نائل شده، همیشه به دنبال صبر و شکیبایی که ملت در مقابل مصائب و مشکلات از خود نشان داده، خداوند الطاف خود را نازل می‌کند،تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال شهادت شهدای هفتم تیرماه به چه اقتداری نائل شده است و امروز چشم امید مسلمانان در کشورهای اسلامی به نظام اسلامی است و الگو می‌گیرند، این در سایه صبر، شکیبایی و فراز و نشیب‌هایی بوده که ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته و حوادث تلخی که برایش به وجود آمد خداوند برکات خود را بر سر مردم و ملت نازل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  گفت: البته دو شهید در انفجار حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰  در استان لرستان داشته ایم، شهید سید فخرالدین رحیمی و شهید محمد حسین صادقی که نمایندگان پلدختر و نماینده دورود و ازنا بودند هر کدام از شخصیت های ممتاز استان ما بودند که در این حادثه به شهادت رسیدند، این شهدا از روحانیون برجسته استان و اهل جهاد و مبارزه بودند، شهید سید فخر الدین رحیمی خداوند بصیرتی به ایشان اعطا کرده بود که برخی از رویدادها، وقایع سیاسی و اجتماعی را قبل از وقوع مطلع بودند و پیش بینی می‌کردند، می‌دانستند که بنی صدر برای کشور ما آسیب زا است، می‌دانستند که منافقین برای کشور ما ایجاد آسیب می‌کنند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه انتخابات با فراز و نشیب‌هایی که داشت الحمدلله در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و نتیجه‌ای که مردم به دنبال آن بودند رقم خورد،  یادآوری کرد: مردم استان ما همچون دیگر استان‌ها از هفته‌ها قبل از ایام تبلیغات انتخابات، خود را برای ورود به حماسه سیاسی ماندگار آماده کرده بودند و در ایام تبلیغات انتخابات و روز ۲۸ خرداد این حماسه کم نظیر را آفریدند، در این راستا جا دارد که از اقشار مختلف تقدیر و تشکر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مردم متدین، شریف و نجیب، علیرغم مشکلات اقتصادی که داشتند با حضور پرشور خودشان دشمنان اسلام و نظام را ناامید کردند، ادامه داد: پاسخ چنین فداکاری به این است که مصوبات سفر دهم فروردین رئیس قوه قضائیه که رئیس جمهور منتخب است در استان تحقق پیدا کنند و با تحقق این مصوبات و مصوبات دولت سیزدهم برای کشور و استان ما رقم خواهد خورد، پاسخ این فداکاری مردم داده می‌شود و ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به هفته قوه قضائیه و تبریک آن به همه قضات، کارکنان و سازمان ها و ادارات تابعه قوه قضائیه و دادگستری ،گفت: در سند تحول بنیادین دو هدف مهم برای قوه قضائیه ترسیم شده، یکی اجرای عدالت و دیگری رضایتمندی مردم است.

او بیان کرد: اجرای عدالت بایستی همچنان با اقتدار و پرقدرت ادامه پیدا کند، همچنین به رضایتمندی مردم باید توجه جدی شود، این امر وظیفه همه سازمان ها و ادارات است و روابط عمومی هر اداره‌ای در طول هفته از ارباب رجوع نظر سنجی در رابطه نوع برخورد با آنها باید داشته باشد، یعنی ببینیم مردم بهد از اینکه به اداره یا سازمانی مراجعه می کنند اعتقادشان به نظام و اعتمادشان به آن افراد که در دستگاه کار می کنند بیشتر و یا تضعیف می شود اگر بیشتر است پس برنامه ای را برنامه ریزی کنیم تا بر رضایتمندی آنها افزوده شود و اگر رضایتمندی وجود نداشت در رابطه با آن چاره اندیشی صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ملاقات عمومی دادگستری با مردم و ضرورت استمرار آن با قوت ،افزود: پیگیری‌های خوبی که در طول یک سال اخیر در رابطه با کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده از سوی این نهاد انجام شده و اگر این کارها در سنوات قبل انجام می‌شد طبیعتاً امروز شاهد راه اندازی برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بودیم، هم دستگاه قضائی، اجرایی و خدمتگذار شما پیگیر هستیم که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این کارگاه ها و کارخانه‌های تعطیل شده راه اندازی شوند و ما لبخند مسرت را بر چهره جوانان و خانواده‌ها مشاهده کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز