تامین مالی ۱۲ واحد تولیدی در کردستان مصوب شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۵۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۹۸۸۴۲
تامین مالی ۱۲ واحد تولیدی در کردستان مصوب شد
تامین مالی ۱۲ واحد تولیدی کردستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه همه رسالت حمایت و کمک به تولید و اشتغال را دارند، اظهار داشت: با توجه به تورم موجود در کشور، باید قدر تسهیلات پرداختی بانک‌ها را بدانیم چون کسی که با استفاده از تسهیلات تولید کرده، ارزش سرمایه اش روز به روز افزایش یافته است.

خالد جعفری در خصوص اعتراض یکی از تولیدکنندگان بدهکار به بانک ملی، اضافه کرد: بانک ها اگر مبلغی را وصول می کنند، باید براساس چارچوب های قانونی باشد و نباید خارج از این چارچوب عمل کنند.

وی یادآور شد: تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها بیت‌المال است و بانک‌ها در قبال آن مسوول هستند لذا وظیفه دارند در پرداخت هر تسهیلاتی، توجیهات طرح را بررسی کنند.

۹۲۷ واحد صنعتی در استان وجود دارد که  میزان اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۷ هزار و ۸۱۱ نفر و اشتغال واقعی آنها هم بیش از ۱۳ هزار نفر  و  میزان سرمایه گذاری آنها هم سه هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان است.

 ۷۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون اجرایی شده و ۱۸ هزار شغل در بخش صنعت و کشاورزی با مصوبات این کارگروه تثبیت شده است.

در  یکصدوشصدوچهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان علاوه بر بررسی مشکلات چهار  واحد تولیدی و خدماتی، تامین مالی ۱۲ واحد نیز مصوب شد که یکی از آنها شهرداری سنندج بود.

 

نظر شما